محمد طاهریان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: این ویژه برنامه قرآنی در رده های سنی مختلف در چهار بخش،  با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در ماه رمضان برگزار می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا و نبود امکان اجرای برنامه‌های جمعی، این برنامه ها تنها در فضای مجازی برگزار می شود.  

وی افزود: آیه های زندگی، شکوفه های امید، ترنم وحی و نغمه های آسمانی  بخش های مختلف مسابقه «تجلی نسیم رحمت» هستند.  

وی ادامه داد: برای شرکت در برنامه پیامکی «آیه های زندگی» که متعلق به تمام رده های سنی می باشد به صورت روزانه پیام یکی از آیاتِ جزء همان روز  توسط امام جمعه  شهرستان مهدیشهر تبیین می‌شود و سپس سووال مسابقه از بیانات کوتاه ۳ دقیقه‌ای وی انتخاب می شود و شرکت کنندگان گزینه ارجح را به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۲۳۴۶۴ ارسال می‌کنند و سه نفر برتری که بیشترین پاسخ صحیح را داده باشند در پایان هر دهه تشویق و جوایز نقدی برای آنها ارسال می‌شود.  

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر  گفت:بخش  «نغمه های آسمانی»  این مسابقه مخصوص پسران بالای هفت سال است  و هر داوطلب باید روزانه ۳ آیه از جزء همان روز یا دعای آن روز را با ترجمه به صورت فایل صوتی یا پیام صوتی با بیان آدرس آیه و مشخصات بیان کند.

طاهریان اظهار داشت: نحوه قرائت قرآن به صورت ترتیل یا تحقیق و دعای روز به صورت دعاخوانی خواهد بود و افرادی که بیشترین شرکت را با بهترین کیفیت داشته باشند، نفرات برتر خواهند بود.
وی ضمن اشاره به بخش «شکوفه های امید» این مسابقه گفت: این بخش ویژه کودکان زیر هفت سال است و نونهالان پس از یادگیری با نرم افزار تلفن همراه « اطفال القرآن» سوره را فرا بگیرند و در هر دهه، سه سوره از ۱۰ سوره را حفظ کنند و سپس  باید خانواده ها صدای کودکان را  به این مسابقه ارسال نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در بخش «ترنم وحی» نیز دختران بالای هفت سال می توانند با ارسال عکس، نقاشی و قصه‌های قرآنی همراه با خلاصه داستان و دو پیام آن در هر دهه ماه مبارک شرکت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.