فاطمه کرمپور روز یکشنبه در این ارتباط افزود: این برنامه‌ها با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، نهادها، انجمن‌ها و موسسه‌های قرآن و عترت برگزار شده که شامل آیین ترتیل خوانی، کارگاه ترجمه آسان قرآن، مسابقه‌های ختم قرآن و صلوات خانوادگی، سفره آرایی افطاری ساده، پنج صفحه‌ای کتابخوانی، حفظ سی جزء قرآن، سیری در نهج البلاغه، هر شب یک سوال در ارتباط با ماه رمضان، مسابقه عکس مقابله‌های خانوادگی، بیان احکام ماه رمضان، کارگاه تدبر در قرآن و طرح شب‌های آسمانی مهمترین برنامه‌های اجرای شده است.

وی اضافه کرد: مسابقه حفظ جزء ۳۰ ویژه کودکان چهار تا ۱۲ سال و مسابقه قصه‌گویی و نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۵ سال از دیگر ویژه برنامه‌های بخش کودکان و نوجوانان در ماه مبارک رمضان است.

کرمپور ادامه داد: کارگاه تدبر و تفسیر قرآن، مسابقه  هر روز یک سوال در ارتباط با ماه رمضان و کارگاه آموزشی سبک زندگی ایرانی و اسلامی از جمله دیگر برنامههای ویژه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است. 
وی اضافه کرد: بیشتر برنامه‌های ماه رمضان علاوه بر مرکز استان در شهرستان‌ها نیز با مشارکت اداره‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و موسسه‌های فرهنگی، هنری و قرآنی برگزار شده است. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: از امروز با شروع نیمه دوم ماه رمضان آیین ترتیل خوانی ساعت ۱۷:۳۰ از محل حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر با حضور ۱۵ مرتل از شبکه استانی برنامه "نوای ملکوت" پخش می‌شود. 

کرمپور با قدردانی از هیات امنای امامزاده محمد باقر (ع) که نیمه اول ماه رمضان آیین ترتیل خوانی در آن مکان برگزار شد، افزود: بدون شک با تمسک و قرار گرفتن در مسیر قرآن و ائمه اطهار (ع) می‌توان بر مشکلات پیروز و به رستگاری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر یادآور شد: مسابقه رادیویی قرآن، هنر و رسانه نیز ویژه ماه شعبان از سوی این اداره کل برگزار شده بود که به ۱۷ نفر از برگزیدگان جوایز نقدی اهدا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.