علیرضا مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در روزهای ابتدایی شیوع کرونا، با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا،‌ فعالیت تمام زیرساخت های گردشگری از جمله هتل ها، مهمان پذیرها، خانه مسافرها و مجتمع‌های گردشگری متوقف شد که با گذشت بیش از ۸۵ روز تعطیلی این واحدها همچنان ادامه دارد.

وی اظهار داشت: کرونا منجر به تعطیلی کامل ۶۱ هتل، ۷۰ مهمان‌پذیر،۱۰۸ خانه مسافر، ۱۵ سفره‌خانه سنتی، ۳۰ مجتمع گردشگری، ۵۹ واحد پذیرایی، ۸۸ دفتر خدمات مسافرتی و بیکاری راهنمایان گردشگری در استان شده لذا نیازمند حمایت دولت است.

مرادی، صنعت گردشگری قم را یکی از صنایع مهم استان دانست و افزود: استان قم به دلیل دارا بودن جاذبه های متعدد گردشگری مذهبی،‌تاریخی و طبیعی سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و گردشگر از سراسر ایران و همچنین کشورهای مختلف از جمله عراق، هند، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی قم، افزود: شیوع کرونا علاوه بر تعطیلی اماکن و اعتاب مقدس ، موجب تعطیلی مجموعه‌های گردشگری در استان شد که این موضوع ضربه سنگینی به فعالان حوزه گردشگری وارد کرد به گونه ای که ورود گردشگران به قم به صفر رسید.

وی با اشاره به بیکاری پنج هزار و ۵۹۷ نفر از نیروهای شاغل در بخش گردشگری قم ادامه داد: جبران صدمات ناشی از کرونا به صنعت گردشگری و صنایع‌دستی مستلزم حمایت و تسهیلات دولت است.

مرادی اظهار داشت: خسارت‌های ناشی از کرونا به صنعت گردشگری استان برآورد شده‌است ضمن اینکه در جلسه‌های مختلف با مسئولان استان بسته پیشنهادی این اداره کل از جمله بخشودگی ارزش‌افزوده، بخشودگی تأخیر تأدیه اقساط و تسهیلات، تعویق اخذ عوارض و مالیات برای جبران بخشی از این خسارت پیشنهاد شده‌است.

بر اساس آمار، سالانه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر و مسافر خارجی و ۲۰میلیون گردشگر و مسافر داخلی وارد قم می‌شوند که طبق برآورد انجام‌شده اداره کل میراث فرهنگی قم قرار است در افق چشم‌انداز ۱۴۰۴ این تعداد به هشت میلیون گردشگر خارجی و ۴۱ میلیون گردشگر داخلی افزایش یابد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.