محمد مهدی رحیمی نداف در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه به نظر می‌رسد برخی از مسائل شرعی به ویژه در خصوص ماه مبارک رمضان نیاز به تبیین و تشریح دارد، گفت: متأسفانه برخی بدون اشراف و تنها با تکیه بر استنباط شخصی احکام شرعی فقهای دین را تفسیر به رأی می‌کنند.

وی در ادامه به برخی از اصلی ترین فعالیت‌های خود پرداخت و افزود: پژوهش‌های فناوری اطلاعات، مشاوره و نظارت در پروژه‌های تولید نرم افزار، ارائه و اجرای راه حل‌های نرم افزاری مبتنی بر تبلت و گوشی‌های هوشمند و ارائه و اجرای راه حل‌های نرم افزاری مبتنی بر پردازش ابری از جمله کارهای مهم شرکت تحت مدیریت وی است که توسط عده‌ای از نخبگان و دانش آموختگان ممتاز نرم افزار دانشگاه‌ها مدیریت می‌شود.

وی به تشریح جزئیات نرم افزار مسئله گو پرداخت و ادامه داد: نمایش احکام اختصاصی، تمرکز بر احکام پرکاربردتر، نمایش کارتی احکام، نمایش نظرات سایر مراجع در زمان احتیاط واجب و گلچین شخصی احکام از جمله ویژگی‌های این نرم افزار است.

دخالت‌های غیر اصولی در احکام روزه

رحیمی نداف با بیان اینکه متأسفانه برخی به بهانه شیوع کرونا می‌خواهند برخی از احکام شرعی به ویژه احکام روزه را لوث کنند، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر امکان حضوری در دفاتر مراجع تقلید وجود ندارد، توسعه احکام شرعی از طریق بسته‌های نرم افزاری می‌تواند کارساز باشد.

وی با تأکید بر اینکه در تهیه و تدوین این نرم افزار جمعی از طلاب و فضلای فرهیخته حوزه نظارت و هدایت محتوایی داشته‌اند، گفت: در حال حاضر شفاف سازی و توسعه احکام شرعی و موازین دینی از طریق نرم افزارهای پیشرفته و به زبان وب امری کاملاً ضروری و مهم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.