مرتضی بابایی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا امروزه به‌مثابه پارلمان‌های محلی، بزرگ‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شوند و حل مشکلات مردم مهم‌ترین راهبرد فعالیت آن‌هاست.

وی با اشاره به این‌که شوراها امروز یکی از ارکان مهم نظام اسلامی هستند،‌ افزود: شورا نهادی ارزشمند است که با تکیه بر مردم‌سالاری دینی در این مرزوبوم شکل گرفت تا ضمن یادآوری اهمیت مشورت در جامعه، گروهی از افراد متخصص و آگاه به مسائل روز، با همفکری‌های خود مسئولان را در اجرای وظایفشان یاری رسانند.

 وی بابیان این‌که بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اداره امور کشور باید به اتکای آراء عمومی انجام شود، گفت: نهاد شوراهای اسلامی در راستای بهره‌گیری درست جامعه از عقل و خرد جمعی در تصمیم‌گیری‌های خرد و کلان شکل‌گرفته است و بر همین اساس ترویج کار شورایی و مشورت کردن در امور باید به یک فرهنگ فراگیر در جامعه تبدیل شود .

بابایی گفت: رابطه مطلوب شهروندان با مسئولان شهری ازجمله مسائل و موضوع‌های مهم در حوزه مدیریت موفق شهری است که امروز شوراهای اسلامی مهم‌ترین نقش را در ایجاد این ارتباط برعهده دارند و در سطح استان قم نیز شوراهای اسلامی در سطح شهر قم و دیگر شهرهای استان برای افزایش سطح رضایتمندی شهروندان از این طریق تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که تشکیل شوراهای اسلامی، موجب شد تا قسمتی از اختیارات اجرایی دولت به شوراها سپرده شود، افزود: سپردن کار مردم به مردم در قالب شوراهای اسلامی شهر و روستا باعث مشارکت فعال‌تر مردم در انجام امـور مـحلی شد و از این طریق راه برای پیشرفت سریع امور و برنامه‌ها فراهم گردید.

در تقویم رسمی کشور روز نهم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز شوراها نام‌گذاری شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.