ابراهیم شریف‌پور روز سه‌شنبه به مناسبت روز شوراهای اسلامی اظهار داشت: این تعداد طرح با استفاده از ۸۵۰ میلیارد ریال کمک‌های اعتباری دولت به دهیاری‌های استان در بخش‎های عمرانی، کمک به زیر ساخت‎‌های گردشگری در روستاها و کمک به توسعه و تجهیز پایگاه های آتش نشانی روستایی اجرا شده است است.

شریف‌پور افزود: این کمک‌ها به صورت ۴۰ درصد جاری و ۶۰ درصد عمرانی بین یک هزار و ۲۱۲ دهیاری فعال استان توزیع شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان با بیان اینکه اجرای طرح‌های عمرانی در روستاها با حمایت شوراهای اسلامی توسط دهیاری‌ها اجرا می‌شود یادآور شد: شکل گیری شوراهای اسلامی در شهرها و روستاها براساس قانون اساسی یکی از ابزارهای تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود است.

وی اضافه کرد: نهاد شورا علیرغم اهمیت و تاکیدی که قانون اساسی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی بر نقش و جایگاه آن در روند اداره جامعه معطوف کرده بود اما بدلایل مختلف مورد توجه واقع نشد اما در نهایت قانون تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستاها پس از ۲۰ سال تاخیر به سرانجام رسید.

شریف پور گفت: قانون اساسی در اصل ششم از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی بعنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و تجلی اراده عمومی یاد کرده است در این راستا اگر ضرورت همراهی و همگامی مردم با شوراها و تعامل و ارتباط منتخبین مردم با نخبگان، معتمدین و متنفذین بویژه در روستاها نادیده گرفته شود، بدون شک شوراها در نیل به اهداف خود ناتوان و ناکام خواهند بود.

وی افزود: هم اکنون نیز عزم و اراده دولت تدبیر و امید در حمایت شایسته و پیوسته از نهاد شورا و تقویت جایگاه آن همواره مورد توجه و اهتمام جدی بوده و بر این عهد تا پایان خدمت خود مصر و ماندگار خواهد بود.

استان کردستان دارای ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان، یک هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه است و بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ دارای یک میلیون و ۶۰۳ هزار و ۱۱ نفر جمعیت است که ۷۰ درصد از این افراد در شهرها و ۳۰ درصد نیز در روستاها ساکن هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.