به گزارش روز شنبه پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در این پیام آمده است: رحلت عالم گران‌قدر آیت‌الله حاج شیخ ابراهیم امینی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از برجستگان رجال علمی و چهره‌های موجه فقهی و اخلاقی حوزه‌های علمیه موجب تاثر و تالم گردید.

در این پیام اضافه‌شده است: این عالم جلیل‌القدر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام گذرانید و سفرهای داخلی و خارجی متعددی برای تبیین اندیشه انقلاب اسلامی و دفاع از حکومت اسلامی انجام داد.

پیام ادامه یافته است: سال‌ها حضور در منصب امامت جمعه، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس خبرگان رهبری تنها بخشی از خدمات برجسته ایشان برای پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است.

در این اضافه‌شده است: آثار علمی و  اخلاقی ایشان ازجمله آثار قلمی مفید و تاثیرگذار برای نسل جوان و فرهنگ اسلامی هست و نشان از عمق نگاه و تحلیل ایشان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه اسلامی داشت.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این پیام رحلت این فقیه پرهیزگار و انقلابی را به محضر حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)، رهبر معظم انقلاب«مدظله‌العالی»، مراجع عظام تقلید «دامت‌برکاتهم»، حوزه‌های علمیه و همچنین به بیت مکرم، شاگردان و علاقه‌مندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات، غفران و رحمت الهی را از خداوند متعال خواستار شده است.

آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در ۹۵ سالگی دار فانی را وداع گفت؛ وی در ماه‌های اخیر چند بار به دلیل بیماری در بیمارستان بستری و مرخص شده بود در روزهای اخیر در بیمارستان شهید بهشتی قم بستری بود.

آن مرحوم (متولد ۱۳۰۴ش) نائب رییس اسبق مجلس خبرگان رهبری، عضو برجسته جامعه مدرسین قم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امام‌جمعه قم تا سال ۱۳۸۴ و از شاگردان برجسته آیت‌الله بروجردی، امام خمینی و علامه طباطبایی بوده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.