به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام سیدمحمدجواد شهرستانی روز چهارشنبه در دیدار حجت الاسلام و المسلمین سید حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه، با اشاره به سیل کمک‌های مردمی برای حمایت از بیماران و نیازمندان در این ایام تصریح کرد: ایامی که در آن قرار داریم یادآور زمان جنگ است.

وی با ابراز امیدواری از استمرار همیشگی این حس نوع دوستی، ادامه داد: امروز بسیاری از مسئولان، پزشکان و کادر درمانی بیشتر از حد خود وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند که جای تشکر دارد.

نماینده آیت الله سیستانی در ایران، در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی طلاب و روحانیون تصریح کرد: ۹۰ درصد حوزویان با شهریه‌های اندک زندگی خود را می‌گذرانند که با توجه به هزینه‌های زندگی، شرایط سختی دارند.

حجت الاسلام شهرستانی افزود: از طرف دیگر معاندان دائماً در حال تهمت زدن هستند و این‌گونه القا می‌کنند که همه طلاب وضعیت خوبی دارند که شرایط را برای آنها سخت‌تر می‌کند ولی با این همه طلبه‌ها به شوق خدمت به مکتب و مردم، به لباس روحانیت درآمده‌اند و این شرایط را تحمل می‌کنند.

وی بیان کرد: هر کس در هر جایگاهی که قرار دارد باید برای کاهش مشکلات مردم تلاش کند شما هم در جایگاهی هستید که می‌توانید دل‌های بسیاری را شاد کنید و این شادی ارزش بسیاری دارد.

 راه‌اندازی قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) برای مقابله با کرونا

رییس مرکز خدمات حوزه علمیه، نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های مرکز خدمات در ایام شیوع کرونا گفت: در این ایام مرکز خدمات نه تنها تعطیل نشد، بلکه به دلیل مأموریتی که دارد به طور مضاعف فعالیت خود را ادامه داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن ربانی با اشاره به ایجاد زیرساخت های مناسب برای ارائه خدمات غیرحضوری به طلاب افزود: برای ساماندهی بیشتر فعالیت‌های مرکز خدمات و خدمت‌رسانی مطلوب به عموم مردم در این ایام، قرارگاهی با عنوان قرارگاه جهادی پیامبر اعظم(ص) در مرکز راه‌اندازی شد.

وی افزود: حمایت از اقشار آسیب‌پذیر از جامعه، تشکیل گروه‌های جهادی در استان‌ها، ضدعفونی مدارس علمیه و منازل و تولید ماسک برخی از فعالیت‌هایی بود که توسط این قرارگاه برنامه‌ریزی و اجرا شده است.

رییس مرکز خدمات حوزه گفت: شیوع کرونا باعث شد برای کسانی که جزو طبقه ضعیف جامعه هستند مشکلات معیشتی بسیاری ایجاد شود و زندگی طلاب و روحانیون نیز تحت‌الشعاع این شرایط قرار گرفته است.

وی با قدردانی از حضور جهادی طلاب در صحنه‌های کمک‌رسانی به مردم عنوان کرد: همانند سیل سال گذشته که طلاب به‌صورت جهادی وارد میدان شدند در قضیه کرونا نیز حضور جهادی طلاب چشمگیر بود و موجب سربلندی و مایه آبرو شد و توانستند خدمات شایانی را ارائه کنند.

به گزارش ایرنا،‌ کووید ۱۹، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.