به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، حسین فتح‌آبادی در این زمینه افزود: در راستای حفظ و ارتقا سطح فعالیت چرخه حمل‌ونقل کالا و اجرای سیاست‌های تنظیم بازار برای تامین کالاهای اساسی هم‌وطنان دراین ایام ، افزون بر یک هزار و ۱۵۰ دستگاه ناوگان باری از قم عازم بنادر جنوبی کشور شدند.

وی اضافه کرد: ناوگان باری شامل کامیون، تریلی و کمپرسی لبه‌دار بوده است که به بنادر جنوبی کشور به‌خصوص بندر امام خمینی (ره)، بندرعباس و چابهار اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست سال ۹۸ بیش از سه هزار و ۴۹۰ دستگاه ناوگان باری برای حمل کالا به بنادر جنوبی اعزام شد که با توجه به ادامه چرخه اعزام ناوگان باری از قم، امیدواریم میانگین اعزام در مدت مشابه امسال نیز به حد نساب سال گذشته و بلکه بیشتر برسد.

فتح‌آبادی تاکید کرد: با توجه به این‌که صنعت حمل‌ونقل از ارکان اصلی مدیریت زنجیره تامین و لجستیک در علم اقتصاد است، افزایش سرعت، کیفیت خدمات و ایمنی حمل‌ونقل می‌تواند نقش بسزایی در حمل کالا از آغازین زنجیره تا نقطه مصرف نهایی کالا باشد و این امر نیازمند توجه بیشتر مسئولان در امر تامین خواسته‌های به‌حق خادمان این عرصه می‌باشد.

وی اعمال سیاست‌های تشویقی نسبت به مالکان و رانندگان ناوگان عمومی حمل کالا را امری لازم در راستای تداوم چرخه حمل‌ونقل کالا دانست و یادآور شد: با توجه به موقعیت کریدوری محورهای جاده‌ای استان قم و ضرورت توجه به زیرساخت‌های عمرانی آن، ضرورت اجرای طرح‌های مرتبط با توسعه و ارتقا سطح راه‌های استان دوچندان به نظر می‌رسد.

به گزارش ایرنا،‌ کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.