علی قنبری روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: رشته شمشیربازی تاکنون در قم سابقه فعالیت نداشته و فعالیت این رشته از بهمن‌ماه سال ۱۳۹۸ آغاز شد که با موافقت اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون شمشیربازی، هیات شمشیربازی استان قم به‌طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: شمشیربازی یک‌رشته ورزشی نوپا و جدید در بین هیات‌های ورزشی استان قم است که جزو رشته‌های المپیکی به شمار می‌رود و با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و جذب علاقه‌مندان این رشته، سعی در توسعه آن داریم تا به یکی از رشته‌های موفق ورزش قم تبدیل شود.

سرپرست هیات شمشیربازی استان قم افزود: در نخستین اقدام برای توسعه این رشته در قم به دنبال تهیه وسایل و امکانات اولیه این آن هستیم، درضمن با نظر موافق اداره کل ورزش و جوانان استان قم یک باب سالن ورزشی ویژه انجام تمرینات و برنامه‌های آموزشی در مجموعه ورزشی میثم منطقه سالاریه قم به این رشته اختصاص پیدا کرده است که با مشخص شدن زمان ازسرگیری فعالیت اماکن ورزشی آن را فعال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: توسعه و پیشرفت این رشته در قم نیازمند حمایت مالی فدراسیون شمشیربازی و اداره کل ورزش و جوانان قم است که خوشبختانه مسئولان این دو نهاد قول همه‌گونه همکاری و پشتیبانی از هیات جدیدالتاسیس شمشیربازی قم را داده‌اند و در سال ۹۹ به‌صورت عملیاتی وارد کار می‌شویم.

قنبری اضافه کرد: دومین اقدام ما بعد از فراهم کردن امکانات این رشته در قم، برگزاری دوره‌های آموزشی آشنایی با رشته شمشیربازی برای عموم علاقه‌مندان به ورزش است که برای این منظور منتظر پایان بیماری کرونا و مشخص شدن زمان بازگشایی اماکن ورزشی هستیم.

وی ادامه داد: به دلیل این‌که هنوز مربی شمشیربازی در قم نداریم با فدراسیون این رشته هماهنگی‌های لازم برای حضور یک مدرس مجرّب این رشته هماهنگی شده تا کار آموزش ورزشکاران و علاقه‌مندان به مربیگری در این رشته را شروع کنیم، ضمن این‌که در بحث داوری هم اقدام‌های آموزشی را به همین شکل پیگیری می‌کنیم.

سرپرست هیات شمشیربازی استان قم تصریح کرد: رشته شمشیربازی برای ورزش کشور در میادین مختلف برون‌مرزی افتخارات زیادی کسب کرده ولی فعلا برای ورود به عرصه قهرمانی رشته شمشیربازی عجله‌ای نداریم چون می‌خواهیم این رشته را از پایه در قم رشد و توسعه دهیم. ر.ج/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.