به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست عصر دوشنبه در سی و چهارمین جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در بعضی موارد نگاه‌های فرابخشی برای مدیریت بحران نیاز است ولی بعضی مسئولان فرافکنی کرده و این به دور از اهداف ستاد بحران است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حوادث بسیاری را پشت سر گذاشتیم که از هر کدام از آن‌ها به خیر و سلامتی عبور کردیم، تصریح کرد: اگر دستگاه‌های اجرایی آمادگی لازم نداشتند خطر سیل در جاده قم به اراک ممکن بود مانند سیل سال گذشته دروازه قرآن شیراز باشد.

تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی ادارات دولتی

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همکاری ضعیف در طرح فاصله‌گذاری هوشمند، گفت: عدم همکاری ادارات دولتی برای اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و بی توجهی به ثبت نام کارمندان در سامانه سلامت قابل قبول نیست و با توجه به برگزاری چندین جلسه ستاد بحران و حضور دستگاه‌هایی که خود عضو این ستاد بوده و پروتکل‌ها بهداشتی را برای حفظ سلامت کارمندان و ارباب رجوع رعایت نمی‌کنند یک دغدغه است.

وی افزود: معاون توسعه نیروی انسانی در حال سرکشی و بازدید از ادارات مختلف است و این چالش‌ها را بررسی خواهد کرد؛ مدیران اجرایی برای حفظ سلامت کارمندان باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

سرمست به آسیب‌های حمل و نقل برون شهری در جریان بحران کرونا اشاره و عنوان کرد: در جریان بحران کرونا حمل و نقل برون شهری و تا حدودی درون شهری استان متضرر شد؛ با توجه به اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی رفت و آمدهای بین استانی و مسافرت‌ها محدود و از این طریق حمل و نقل برون شهری آسیب دید.

وی تصریح کرد: باید میزان این آسیب‌ها و ضررها بررسی و برآورد شود تا در این ستاد طی جلساتی طبق برآوردها از این بخش حمایت شود.

کارگران ساختمانی باید ساماندهی شوند

استاندار قم همچنین گریزی به مشکلات این روزهای کارگران ساختمانی داشت و اظهار کرد: کارگران ساختمانی در بحران کرونا با مشکل روبرو شدند باید به سمت ساماندهی مطلوب این کارگران قدم برداشت و از تجمع آن‌ها در این شرایط پیشگیری کرد؛ این نوع تجمع نه تنها در شرایط کرونایی بلکه در طول سال برای شهر قم چهره نازیبایی را ایجاد کرده است.

وی گفت: باید در مناطق مختلف استان مکان‌های ویژه‌ای برای این کارگران ایجاد شود و صلاح نیست کارگران ساختمانی در سرمای زمستان و گرمای تابستان در خیابان‌ها برای گرفتن یک فرصت کاری تجمع کنند بلکه باید در بلند مدت برنامه‌ای برای این قشر از جامعه تدوین شود.

سرمست در پایان به محتواهایی که در زمینه کرونا در فضای مجازی تولید می‌شود اشاره و بیان کرد: در فضای مجازی با انفجار مطالب و اطلاعات درباره کرونا روبرو هستیم که بعضاً بدون استناد علمی است؛ باید از شیوه رسانه‌ای نوین برای اطلاع‌رسانی و اقناع مردم درباره بحران کرونا استفاده کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.