به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا قدیر غروب شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، از مدیریت بیماری کرونا در قم خبر داد و اظهار کرد: گرچه بیماری در استان مدیریت شده اما هنوز مهار نشده؛ مهار این بیماری به عملکرد ما در هفته‌های آتی بستگی دارد.

وی اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند را مرحله بسیار مهمی از روند کنترل و مدیریت بیماری دانست و افزود: ۱۱ شغل پرخطر شناسایی شده که حتماً باید برای فعالیت آنها دقت به عمل آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه در حال حاضر ۲۹۰ بیمار در بیمارستان‌های استان قم بستری هستند، تصریح کرد: میزان ورودی و خروجی بیمارستان‌ها ثابت شده و پیک خاصی در این روزها نداشته‌ایم اما باید تا آخر ماه منتظر بمانیم تا به مرحله کنترل بیماری برسیم.

وی با تشریح درمان رایگان همه بیماران مبتلا به کرونا، خاطرنشان کرد: در مجموع ۴ دسته بیمار دارای بیمه، بدون بیمه، اتباع دارای کارت آمایش و اتباع فاقد کارت برای دریافت خدمات در استان وجود دارند که با اقدامات صورت گرفته افراد فاقد بیمه پس از بستری در بیمارستان‌ها شامل بیمه همگانی می‌شوند و هزینه‌ای دریافت نخواهد شد.

به گفته قدیر، پیگیری درمان رایگان بیماران غیرایرانی با هماهنگی وزارت کشور صورت گرفته است تا در صورت ابتلاء به کرونا مشمول بیمه همگانی شوند.

وی با اشاره به اینکه مردم از لحاظ روحی به دلیل خانه نشینی طولانی مدت خسته شده‌اند بر لزوم تدوین برنامه‌هایی برای تقویت روحی و روانی مردم تأکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.