معاون وزیر بهداشت در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های استان قم برای مبارزه با ویروس کرونا گفت: باید در این زمینه اقدام‌های اساسی درخصوص جداسازی و قرنطینگی خانگی انجام شود.

ایرج حریرچی خاطرنشان کرد: همان‌گونه که استان، تاکنون به عرصه آمده و تلاش کرده‌اند، باید در ادامه نیز تلاش کرده و تا ریشه‌کنی کامل این ویروس اقدام کنند.

استاندار قم نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم به نماینده ویژه وزیر بهداشت گفت: استان قم از همان ابتدا با همدلی و تلاش گسترده به عرصه آمد و در راستای مقابله با این ویروس تلاش کرد.

بهرام سرمست افزود: کنترل مبادی ورودی شهر در دستور کار است که انجام می‌شود و از سوی دیگر با اجرای طرح بسیج ملی مبارزه با ویروس کرونا، از شیوع آن جلوگیری خواهیم کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه شاهد هستیم که خیابان‌ها و فروشگاه‌های قم، مملو از جمعیت بوده که این خطرناک است.

محمدرضا قدیر تاکید کرد: باید سبک‌سازی شهر انجام شده تا نگرانی در آینده به‌ویژه در ایام عید وجود نداشته باشد.

حریرچی امروز با سفر به قم با آخرین وضعیت و امکانات مقابله با کرونا در مراکز درمانی قم از نزدیک آشنا شد. 

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار رسمی تا هفته گذشته دست‌کم ۳۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا در قم جان‌باخته‌اند و ۹۲۳ نفر اکنون در بیمارستان‌های این شهر و چند برابر این رقم به دلیل داشتن علائم خفیف‌تر در منازل بستری و تحت مراقبت‌های پزشکی هستند.

تاکنون ۱۱ هزار و ۳۶۴ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۵۱۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و سه هزار و ۵۲۹ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

برای مقابله با ویروس کرونا، مردم باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند. /

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.