به گزارش خبرنگار مهر، بهرام سرمست بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از دفتر مجمع خیرین سلامت استان قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان (عج)، اظهار کرد: خیرین و گروه‌های مردمی در گذر از بحران‌ها نقشی اثرگذار دارند.

وی صحنه وقوع بحران‌ها را فرصت به کارگیری دانش و تخصص مدیران دانست و افزود: در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف و به کار گرفتن تجربیات سایر بحران‌ها و نیز بهره مندی از آموخته‌های مدیریتی، راهکار مدیریت استان در مواجهه با بحران‌ها است.

استاندار قم با بیان پیشتازی خیرین در کمک رسانی و مساعدت به مردم، عنوان کرد: در بحران شیوع بیماری کرونا مجمع خیرین سلامت به صورت داوطلبانه و با نیت کار خیر و با قدرت وارد میدان عمل شدند و خدمات قابل توجهی نیز ارائه می‌دهند.

وی خدمت در شرایط بحرانی را توفیقی بزرگ دانست و گفت: اثر بخشی مفید در شرایط بحرانی توفیقی است که نصیب افراد می‌شود و باید از تمام توان و ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تقسیم کار در مدیریت بحران قم

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هنر مدیریت در بکارگیری ظرفیت‌ها، گفت: رویکرد مدیریت استان، تقسیم وظایف و به حداقل رساندن موازی کاری‌ها و افزایش تعامل و هم افزایی در استان است.

وی افزود: استقرار فضای همدلی در استان قم ضروری است و بستر انجام اقدامات و خدمات گروه‌های مختلف در راستای مقابله با بیماری کرونا تا پایان بیماری باید ادامه یاید و با ساماندهی تشکل‌ها در قالب نهادها و بنیادهای خدمت رسان، این ظرفیت بعد از بحران نیز به کار گرفته شود.

خیرین سرمایه‌های قم هستند

استاندار قم با تأکید بر ظرفیت خیرین به عنوان سرمایه‌های بزرگ استان، عنوان کرد: خیرین در قم تا پایان کار ایستاده‌اند و در تمام مراحل بحرانی حضوری فعال و دلسوزانه دارند و ضمن حمایت از این افراد، باید با ارزش گذاری و الگوسازی خدمات صورت گرفته، این خدمات مستندسازی شود تا به عنوان یک الگو و شیوه خدمت رسانی نهادینه شده و به عنوان یک تجربه به دیگران منتقل شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه کرونا بحرانی بین المللی است و آثار و تبعات آن در آینده مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: نقش آفرینی افراد، گروه‌های مردمی و خیرین در کنار مسئولان و کادر درمانی از نقاط درخشان مقابله با کرونا در استان قم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.