به گزارش روابط عمومی استانداری قم، بهرام سرمست روز شنبه در نشست هم اندیشی پیرامون مسائل دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی استان در سالن جلسات دانشگاه آزاد اسلامی قم، افزود: پیوند نسل جوان با انقلاب اسلامی و چنین رویدادهای سرنوشت سازی باید در دستور کار دانشگاه های استان باشد و این موضوع در قالب کمیسیون دانشجویی و نشست های هم اندیشی با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به وحدت همدلی ایجاد شده در بین گروه های مختلف پس از شهادت سردار سلیمانی افزود: امیدواریم که بتوانیم در جهت حفظ این همدلی گام برداشته و از سخنان تفرقه انگیز جلوگیری کنیم.

سرمست در ادامه با اشاره به بیانیه ی گام دوم مقام معظم رهبری، مخاطب اصلی این بیانیه را جوانان دانست و افزود: دانشگاه ها یکی از مهمترین جوامع هدف این بیانیه است به همین دلیل این مراکز علمی در جهت جلب مشارکت و اعتماد جوانان در ساخت آینده کشور باید بیش از پیش تلاش کنند.

استاندار قم، با بیان اینکه ارتباط استانداری و مراکز دولتی با دانشگاه ها و نیز ارتباط دانشگاه و صنعت در قم دچار شکاف قابل توجهی است گفت: حذف شکاف بین دانشگاه ها و مراکز علمی با دستگاه های اجرایی و صنعت از اولویت های مدیریت استان است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مواجهه با جهانی شدن اقتصاد گام برداریم راهی جز اقتصاد دانش بنیان و استفاده از توان علمی دانشگاه ها نداریم و در این راستا، برخی واحدهای صنعتی آمادگی خود را اعلام کرده اند.

وی گفت: ارتباط هم افزا بین دانشگاه های استان، پر کردن خلاء بین دانشگاه و صنعت و توسعه ی ارتباط دولت با مراکز آموزش عالی از اهداف مدیریت استان قم است.

استاندار قم با بیان اینکه امروز مردم از دانشگاه ها انتظار مهارت افزایی دارند بیان کرد: حداقل انتظار از مراکز علمی این است که فارغ التحصیلان آنها بتوانند جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.