مرتضی بابایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: با تشکیل این ستاد در دانشگاه‌های استان،‌ زمینه برای آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان جدیدالورود با محیط‌های علمی و وظایفی که در طول دوران تحصیل بر عهده‌دارند، فراهم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که آمار دانشجویان جدیدالورود استان در سال جاری پس از تکمیل فرآیند ثبت‌نام در حال جمع‌بندی است،‌ افزود: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار دانشجوی خانم و آقا در مقاطع مختلف علمی در دانشگاه‌های قم پذیرش شدند که این تعداد دانشجوی جدیدالورود نشان‌دهنده جایگاه ممتاز استان در فضای علمی کشور است.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۹۷،‌ ۳۵۰ دانشجوی جدیدالورود غیر ایرانی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان پذیرش شدند که این موضوع بیان‌کننده موقعیت ویژه قم برای تبدیل‌شدن به قطب دانشگاهی جهان اسلام در کنار جایگاه متعالی آن در نشر علوم دینی است.

بابایی گفت: به‌غیراز بحث تشکیل ستاد استقبال،‌ با توجه به در پیش بودن سال تحصیلی،‌ مباحثی همچون تأمین خوابگاه،‌ سرویس رفت‌وآمد و ارائه تغذیه مناسب نیز در کمیسیون دانشجویی استان موردتوجه قرار گرفت و هماهنگی‌های لازم برای خدمت‌رسانی قابل‌قبول به دانشجویان پذیرفته‌شده در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی قم، انجام شد.

وی بیان کرد: کمیسیون دانشجویی قم با حضور مسئولان دانشگاه‌های استان به‌صورت ماهانه و منظم برگزار و در آن پیرامون مسائل حوزه‌های مختلف دانشجویی،‌ تصمیم‌گیری می‌شود، مصوبات این کمیسیون باید توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اجرا و گزارش آن به‌موقع ارائه شود.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم دانشجویان جدیدالورود در محیط‌های دانشگاهی و مراکز علمی استان قم با مشکل خاصی مواجه نشوند تا بتوانند بدون دغدغه تمام تمرکز خود را برای پیشبرد مقاصد علمی موردنظرشان به‌کارگیرند.

به‌طور میانگین سالانه بیش از ۷۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در ۳۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی استان قم به فراگیری علم و دانش می‌پردازند.

۷۴۰۵/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.