به گزارش روز دوشنبه مرکز خبر حوزه، در روزهایی که بسیاری از طلاب و روحانیون در قالب گروه‌های جهادی به‌عنوان همراه بیماران کرونایی، ضدعفونی معابر، کمک به نیازمندان، پاسخ‌گویی به شبهات و یا تجهیز و غسل اموات فعالیت دارند، دروغ دیگری با جعل عنوان خبرگزاری حوزه منتشر شد.

در این اطلاعیه آمده است: باز هم فیک‌نیوزها دست‌به‌کار شدند و خبر دروغ دیگری را درباره طلاب و با حعل لوگوی خبرگزاری حوزه منتشر کردند!

این اطلاعیه حاکی است: برخی کانال‌ها در شبکه‌های اجتماعی  این خبر را از قول آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه منتشر کردند:‌ اولین سبد حمایت معیشتی قرنطینه طلاب به میزان یک‌میلیون تومان به ازاء هر یک از اعضای خانواده به‌حساب سرپرست خانوار واریز شد!

در ادامه اطلاعیه بیان‌شده است: این کانال‌ها لوگوی خبرگزاری رسمی حوزه(حوزه نیوز) را جعل کرده و سپس مدعی شدند که این خبر از خبرگزاری حوزه حذف‌شده است. این خبر در حالی در برخی شبکه‌های اجتماعی منعکس‌شده که از اساس کذب است و رسما تکذیب می‌شود.

اطلاعیه افزوده است:  چنین خبری تابه‌حال در خبرگزاری حوزه منتشرنشده است که بخواهد حذف شود ضمن آن‌که ازنظر محتوا نیز از اساس دروغ است.به نظر می‌رسد فعالیت جهادی طلاب که  این روزها در کنار سایر جهادگران سلامت به ایفای نقش اجتماعی خود می‌پردازند برای ضدانقلاب و آن‌ها که  از دین و روحانیت کینه‌دارند، گران تمام‌شده است ازاین‌رو به جعل اخبار دروغ روی آورده‌اند تا ذهن مردم شریف و عزیز ایران را نسبت به روحانیت بدبین کنند.

اطلاعیه ادامه داده است: پیش‌ازاین نیز  برخی شبکه‌های اجتماعی ادعای پرداخت یارانه ۵ میلیونی تومانی آیت‌الله اعرافی به طلاب را مطرح کرده بودند! که فورا تکذیب شد و آن‌قدر این دروغ ناشیانه بود که بین شبکه‌های خودشان نیز پا نگرفت و این بار تلاش کرده‌اند تا با تغییر اعداد و ارقام، جنگ روانی دیگری را علیه خادمان مردم رقم بزنند.

در پایان اطلاعیه آمده است: چه‌بسا در روزهای بعد هم دروغ‌های جدیدتری را علیه طلاب و روحانیون منتشر کنند و در این فضای آشفته‌ی فضای مجازی که هیچ کنترل خاصی روی آن نیست، باید منتظر فیک‌نیوزهای بعدی نیز بود!
خبرگزاری حوزه رسما اعلام می‌کند که انتشار این دروغ را از طریق مراجع حقوقی پیگیری کرده و پس از شکایت جدی از اشخاص خاطی و معاندین، نتیجه را به مردم بزرگوار و مخاطبان فهمیده‌ حوزه‌نیوز اعلام خواهد کرد.

 شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.