محمد رضایی شنبه‌شب افزود: ۲۴ نفر از این عده که پرستار هستند، دوره‌های امداد و نجات را نیز گذرانده‌اند.

وی بیان کرد: شماری از این بسیجیان نیز که متشکل از برادران و خواهران هستند با گذراندن دوره‌های آموزشی زیر نظر رییس بسیج جامعه  پزشکی در ورودی‎‌های شهر کاشان استقرار یافتند و مسافران را از مشکوک بودن به بیماری کووید ۱۹ کنترل و رصد می‌کنند.

مسوول روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج کاشان، استقبال چشمگیر بسیجیان این شهرستان در یاری رساندن به کادر درمان برای مقابله با بیماری کرونا را یادآور شد و اضافه کرد: از برخی خانواده‌های بسییجی حتی ۲ یا سه نفر اعلام آمادگی کردند که این مهم ایثار و رشادت‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس را در ذهن تداعی می‌کند.

نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر بسیجی در پایگاه‌های مقاومت و واحدهای بسیج دانش‌آموزی، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، اداره‌ها و کارخانه‌ها، اصناف و اقشار تخصصی شهرستان کاشان سازماندهی شدند.

شهرستان ۳۶۵ هزار نفری کاشان دارای ۴۰۰ رده مقاومت است که ۱۴۰ رده آن شامل پایگاه‌های بسیج محله‌ها و سایرین پایگاه‌های مدرسه‌ها، اداره‌ها و کارخانه‌ها هستند.

بر اساس آخرین آمارها، شمار بستری‌های مشکوک به بیماری کووید ۱۹ از ابتدا تاکنون در این منطقه از مرز ۸۰۰ نفر گذشته است که ۳۱۶ نفر، به طور تقریبی برابر با ۳۸ درصد نیز ترخیص شدند.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۵۰ کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی با مشارکت شهروندان و این راهکارهای ساده مانند شست و شوی مکرر دست‌ها با صابون، استفاده از ماسک و دستکش در بیرون خانه و تعویض به هنگام آن، مصرف مایعات گرم، دست ندادن و روبوسی نکردن با دیگران، خودداری از تماس دست با چشم‌ها، بینی و دهان، حفظ فاصله یک و نیم متری با افراد بیمار و ماندن بیماران در خانه می‌توان از میزان شیوع و ابتلای ویروس کرونا جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.