حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه شناخت بنده از مرحوم آیت الله کریمی مربوط از پیش از انقلاب مربوط می شود، افزود: از پیش از انقلاب این عالم برجسته در میان حوزویان به ویژه طلاب مازندرانی به فضل و فقه معروف بود.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله کریمی پیش از انقلاب از قم به نجف عزیمت و از شاگردان برجسته امام خمینی(ره) بودند که پس از انقلاب به ایران بازگشتند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، تلاش علمی مرحوم آیت الله کریمی در طول حیات این عالم مجاهد را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایشان به طور دائم مشغول فعالیت بود و توانست هم در امور فقهی و علمی در قوه قضائیه و حوزه علمیه خدمات بسیار ارائه کنند.

اکرمی، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب پس از رسیدن به رهبریت نظام، شورای مباحثه ای ایجاد کردند تا این افراد پیرامون مباحث فقهی مباحثه کنند که مرحوم آیت الله کریمی یکی از اعضای این شورا توسط رهبری انتخاب شدند.

وی ادامه داد: آیت الله کریمی در طول حیات خود همواره از زکاوت، اطلاعات و احاطه علمی و سیاسی رهبر معظم انقلاب بین دوستان تعریف می کردند و مقام معظم رهبری هم نسبت به ایشان لطف بسیار داشت و از او به شایستگی تجلیل کردند.

عضو جامعه روحانیت مبارز، افزود: من از مرحوم آیت الله کریمی جز خوش نامی، تلاش و فعالیت در راه خدمت به حوزه علمیه، قوه قضائیه و مسائل سیاسی و جز یاد و نام نیک چیز دیگری سراغ ندارم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید جعفر کریمی دیوکلایی مسئول شورای استفتائات رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر روز شنبه هفته جاری (۹ فروردین) در قم و در ۹۰ سالگی دارفانی را وداع گفت. پیکر این عالم مجاهد روز یکشنبه هفته جاری (۱۰ فروردین) در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد.

نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) در شورای عالی اقتصاد، مسئولیت‌ بررسی‌ پرونده‌های‌ زندانیان‌ محاکم‌ عمومی‌ با حکم‌ امام راحل‌(ره‌) در سال‌ ۱۳۶۲، ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات شرع با حکم امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۱، نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اول و سوم از استان مازندران، عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مسئول شورای استفتائات دفتر مقام معظم رهبری، برخی از فعالیت‌های آن مرحوم است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.