آیت‌الله مجید تلخابی روز جمعه و در حاشیه برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شرایط کنونی کشور به نظر می‌رسد امروز شاهد انتخابات متفاوت‌تر و باشکوه‌تری نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

وی تصریح کرد: مردم با پی بردن به شرایط حساس کشور و اینکه دشمن مبارزه خود را علنی آغاز و آن را اعلام کرده، حضور ملت ایران در این دوره از انتخابات را پررنگ‌تر از گذشته باشد و در عین حال نیز مردم برگزاری این رویداد را همواره و در طول چهار دهه گذشته از نشانه‌های بارز مردم سالاری دینی دانسته و می‌دانند.

این نماینده خبرگان رهبری با بیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر قوی بودن ایران در عرصه جهانی تاکید دارند، یادآور شد: یکی از راه‌های قوت و قدرتمندی، حضور مردم انقلابی و مومن ایران اسلامی در عرصه انتخابات است که با گذشت ۴۲ سال از تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی به این مساله نایل شده‌اند.

آیت‌الله تلخابی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: این سردار سرافراز اسلام کارها و خدمات فراوانی را از خود به یادگار گذاشتند و مردم ایران نیز با آگاهی از این موضوع و همچنین خنثی‌سازی نقشه شوم دشمن در این دوره از انتخابات با قدرت تمام حضور یافته تا برگ زرین دیگری از خود در تاریخ انقلاب برجای بگذارند.

وی افزود: همان گونه که امام راحل شرکت در انتخابات را یک وظیفه شرعی برشمردند امروز ملت ایران برحسب ۲ وظیفه اولی و ثانوی باید تجلی این حضور را رونق ببخشد که در بخش نخست، از آنجایی که انسان‌ها در سرنوشت خود دخالت دارند و احکام الهی نیز بر این موضوع که انسان باید تکلیفش را خود مشخص کند، حضور در انتخابات از جمله این وظیفه محسوب می‌شود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظیفه ثانوی، تصریح کرد: با توجه به کدورت و کینه دشمن از انقلاب اسلامی که این روزها نیز به طور علنی آن را آشکار می‌کند، مردم براساس حکم ثانویه باید به تکلیف شرعی خود که همانا حضور گسترده و پرشور در انتخابات است، جامعه عمل بپوشانند.

وی اضافه کرد: بدون شک جهانیان امروز بار دیگر مشاهده خواهند کرد که نه جنگ، نه تحریم و نه هیچ نقشه دیگری نمی‌تواند راه ملت ایران برای رسیدن به آمال و آرزوهای خود سد کند و مردم استان قزوین نیز امروز ایفاگر بخشی از این حماسه خواهند بود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ساعت هشت صبح امروز جمعه دوم اسفند ماه در سراسر کشور آغاز شده است.

استان قزوین در این دوره از انتخابات همانند ادوار قبلی دارای سه حوزه اتتخابیه با چهار کرسی نمایندگی است.

۱۳۹ نامزد از حوزه های انتخابیه استان قزوین تایید صلاحیت شده بودند که با انصراف ۵۲ کاندیدا، ۸۷ نفر بخت خود را برای کسب رای از مردم و حضور در خانه ملت محک می رنند.

حوزه انتخابیه قزوین - آبیک - البرز دارای ۲ کرسی نمایندگی مجلس و حوزه‌های انتخابیه تاکستان و بوئین زهرا - آوج نیز هر کدام دارای یک کرسی نمایندگی هستند.

۹۲۵ هزار و ۴۷۸ شهروند در استان قزوین واجد شرایط رای دهی هستند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۳۱۸ نفر رای اولی محسوب می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.