اسفندیار تاجمیری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: بیشتر شعبه‌های اخذ رای در این شهرستان مراکز آموزشی است و در این راستا آموزش و پرورش در تامین فضا و نیروی انسانی همکاری همه جانبه‌ای داشته است.

رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان شاهین‌شهر و میمه، صیانت از آرای انتخاب‌کننندگان، حقوق انتخاب‌شوندگان، رعایت ثبات رویه، قانونمندی و قانون‌گرایی را وظیفه و مسوولیت خطیر هیات اجرایی انتخابات دانست.

وی مهمترین ظرفیت این شهرستان در انتخابات را حوزه انتخابی ارامنه جنوب و مسیحیان آشوری و کلدانی دانست و افزود: در استان اصفهان فقط 2 حوزه فریدن و شاهین‌شهر حوزه‌های فرعی اقلیت‌های مذهبی ارامنه جنوب هستند، همچنین شاهین‌شهر حوزه فرعی تهران برای اقلیت‌های مذهبی آشوری و کلدانی است.

تاجمیری تاکید کرد: جذب مشارکت بالا در اولین انتخابات پس از گام دوم انقلاب و در مجامع بین‌المللی بین دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرماندار شاهین شهر و میمه تصریح کرد: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در این دوره ۵۴ نفر و در دوره قبل ۶۵ نفر بوده است.

تاجمیری پیش بینی کرد که انتخابات یازدهم همچون انتخابات پیشین با حضور پرشور و بسیار گسترده مردم این شهرستان برگزار شود.

شاهین شهر مرکز شهرستان شاهین شهر و میمه با حدود ٣٠٠ هزار نفر جمعیت  در ۲۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه دوم اسفند سال جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
تعداد نمایندگان منتخب استان اصفهان ۲۰ نفر به احتساب یک نفر اقلیت مذهبی ارامنه جنوب است و تعداد نمایندگان این استان در مجلس خبرگان رهبری پنج نفر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.