به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر قم، محمد گل‌فشان در گفت‌وگویی، با ارائه گزارشی از اجرای طرح ملی غربالگری کرونا در این استان افزود: از تاریخ ۹ اسفند ۹۸ تا ۱۲ فروردین سال ۹۹، از ۱۵۰ هزار و ۸۵۸ دستگاه خودروی در حال تردد در مبادی ورودی و خروجی قم غربالگری انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در این مدت کارکنان، جوانان، امدادگران و داوطلبان در قالب ۱۸ پایگاه با استفاده از ۵۶ دستگاه تب‌سنج به پایش و غربالگری  سلامت عموم مردم پرداختند.

مدیرعامل هلال‌احمر قم اظهار داشت: از افرادی که تحت غربالگری قرار گرفتند ۷۹۱ نفر دارای تب بوده و مشکوک شناخته و برای ادامه تشخیص ابتلا به بیماری کرونا راهنمایی شدند و ۵۸۱ هزار و ۶۹۲ نفر نیز بدون علامت به مسیر خود ادامه دادند.

وی با قدردانی از تلاش بی‌وقفه نیروهای هلال‌احمر استان قم در اجرای این طرح عنوان کرد: در اجرای این طرح ۳۷۸ نفر روز از کارکنان و یک هزار و ۵۱۶ داوطلب با خدمت‌رسانی، مشارکت خود را به نمایش گذاشتند.

گل‌فشان گفت: در بخش لجستیک و تجهیزات نیز ۲۵ دستگاه آمبولانس، کمکدار سبک، خودروی سبک و سایر تجهیزات مورداستفاده قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: تا ساعت ۱۴ روز سیزدهم فروردین‌ماه ۴۷ هزار و ۵۹۷ نفر در کشور به‌طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳۰۳۶ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر نیز بهبودیافته‌اند.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.