مهرداد غضنفری روز سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه تنظیم بازار قم در استانداری این استان، اظهار داشت: باید با گسترده نمودن مراکز توزیع اقلام ضروری، سعی در کاهش تجمع ها شود، و در این خصوص نیز به مردم اطلاع رسانی شود که به تدریجی می توانند به مراکز عرضه مراجعه نموده و نیاز خود را تامین کنند.

وی بیان داشت: به دلیل تعدد و پراکندگی مراکز فوق هیچ ضرورتی ندارد که همه به یک مرکز خاص مراجعه کنند و سلامتی خود و دیگران را با خطر مواجه نمایند.

غضنفری همچنین خاطرنشان کرد: در خصوص تامین نهاده های دامی نیز طبق اعلام معاونت پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی استان برغم سختی ها و مشکل های موجود در حوزه حمل و نقل، در حال حاضر مشکلی در تامین نهاده ها نداریم، ولی دستگاه متولی حمل و نقل استان باید نیازهای دستگاه ها را بگیرد و در کمیته حمل و نقل با دورنگری تدبیر کند تا در روان سازی حمل و نقل کالاهای مورد نیاز استان مشکلی نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در خصوص نیازمندی‌های برنج، شکر و روغن استان نیز مشکل خاصی نیست و شرکت غله و خدمات بازرگانی با تدبیری که داشته دورنمای ماه های آینده را نیز تدارک دیده است، تاکید کرد: نباید به این اکتفا کنیم و این تلاش ادامه داشته باشد چرا که هر چه به موجودی ذخایر استان اضافه کنیم، کارها را با اطمینان بیشتری ادامه خواهیم داد.

غضنفری همچنین در خصوص تامین مرغ و گوشت نیز یادآور شد: الان مرغ زیر قیمت مصوب در اختیار مردم قرار می گیرد و باید گوشتی که به صورت منجمد وجود دارد را نیز قبل از تاریخ انقضا، از همان الگوی جامعه هدف استفاده کنیم و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

معاون استاندار قم اضافه کرد: اگر مازاد داشتیم، دبیرخانه کارگروه تنظیم بازار باید پیشنهاد امور دام استان را بگیرد تا تدابیر لازم اندیشیده شود.

معاون استاندار قم همچنین با تاکید بر ضرورت مضاعف انجام بازرسی و نظارت بر نحوه ارائه خدمات و کالاها در شرایطی که جامعه با معضل ویروس کرونا رو به رو می باشد، گفت: اداره کل تعزیرات حکومتی و مجموعه قضایی استان باید با کوتاه تر کردن مدت زمان رسیدگی به تخلف ها و همچنین افزایش بازرسی ها ما را به جهتی هدایت کنند که در کمترین زمان ممکن شدیترین برخورد را با متخلفان، بویژه در مورد اقلام بهداشتی جامعه داشته باشیم.

غضنفری گفت: در شرایطی که به علت ویروس کرونا موضوع جان و سلامتی مردم مطرح است، تخلف در زمینه کالاها و تجهیزات پزشکی بهداشتی یک عمل غیر انسانی است و هیچ گونه اهمال و ملاحظه ای را بر نمی تابد و باید به شدت با آن برخورد شود، و آثار آن را نیز مردم مشاهده نموده و آرامش خاطر پیدا کنند.

معاون استاندار قم همچنین به شهروندان توصیه کرد: باید در خانه ماندن را جدی بگیریم ولی چون خروج از منزل برای برخی از کارها اجتناب ناپذیر است، این اقدام را با حداقل افراد و تردد در سطح شهر انجام دهیم‌ تا با همدلی، وحدت، مشارکت و مراقبت همه جانبه این مشکل را پشت سر بگذاریم و به عنوان نخستین استان پیروزی بر کرونا ویروس را جشن بگیریم.

معاون استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه اقتصادی استان نظارت شدید و مضاعفی را در مورد کالاهای پزشکی مورد نیاز برای مقابله با کرونا ویروس شاهد هستیم، گفت: از طرفی نیز روال تامین کالاهای اساسی و مایحتاج عمومی و مورد نیاز مردم و نظارت و بازرسی مستمر بر عرضه این کالاها به منظور جلوگیری از اجحاف و تضییع حقوق افراد جامعه تداوم دارد.

وی ادامه داد: بنابراین استقرار این موضوع و افزایش تلاش مضاعف نیازمند یک برنامه ریزی درست است که در خصوص تامین اقلام پزشکی مورد نیاز از جمله ماسک و همچنین مراقبت های پیشگیرانه، تقسیم بندی خوبی در خصوص تولیدهای داخل استان صورت گرفته است.

معاون استاندار قم خاطر نشان کرد: برغم اینکه در استان واحد تولید ماسک نداشتیم با تغییر خط تولید برخی واحدهای استانی یک ظرفیت حداقلی ایجاد شده که به دنبال افزایش آن هستیم ولی اگر همین را نیز به درستی مدیریت کنیم بخشی از نیاز استان رفع خواهد شد.

وی یاد آور شد: خوشبختانه قرار شد با اولویت مراکز درمانی و بهداشتی استان بخشی از این تولیدها را به مراکز خطر پذیر که با مراجعه بیشتر مردم مواجه هستند اختصاص دهیم، در این زمینه کمیته ای متشکل از دادستانی، فرمانداری، صمت و دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفته که مصوبه های آن به عنوان مصوبه های کارگروه تنظیم بازار تلقی می شود و توسط آن کلیه فعالیت ها به دقت رصد می شود.

غضنفری همچنین با بیان اینکه ۹۰ درصد نیاز استان به تجهیزات پزشکی کانالیزه شده و به صورت مستقیم از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختیار استان قرار می گیرد، افزود: علوم پزشکی نیز مکلف شده نهایت تلاش خود را در جهت گرفتن سهم استان داشته باشد البته از طریق استانداری نیز پیگیری جدی صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در خصوص تامین مواد اولیه مورد نیاز نیز مقرر شده دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دستگاه متولی نتیجه پیگیری ها را ارائه کند تا مشکل را از طریق ستاد مرکزی تنظیم بازار دنبال کنیم، باید این موضوع را با جدیت پیگیری کنند چون هر گونه تلاش بعدی ما نیز منوط به درخواست این دانشگاه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.