به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری در ظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار استان قم که در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: موجودی کالاهای اساسی مردم از جمله برنج، شکر و گوشت به اندازه کافی در انبارهای سطح استان قم وجود دارد و مایحتاج مردم تأمین است، لذا باید از ازدحام در فروشگاه‌های بزرگ در سطح استان جلوگیری شود.

به گفته وی، باید تدابیری اتخاذ شود تا مردم به خاطر خطر شیوع ویروس کرونا و انتشار آن در فروشگاه‌های بزرگ قم ازدحام نکنند و مقرر شود واحدهای صنفی که در زمینه انتشار و شیوع کرونا ویروس تأثیر زیادی دارند ابلاغیه‌ای مبنی بر تعطیلی این واحدها صادر شود.

معاون استاندار قم افزود: با توجه به اینکه بعضی خودروهای سنگین حمل کالا غیرقانونی اقدام به افزایش کرایه حمل و نقل کرده‌اند راهکارهایی اتخاذ شود تا این افزایش موجب افزایش قیمت کالاهای اساسی نشود.

وی با اشاره به ظرفیت تولید ماسک و وضعیت آن در استان قم، گفت: ظرفیت تولید ماسک در قم فقط روزانه ۲۵ هزار عدد است که با این وجود اولویت نخست توزیع ماسک باید مراکز درمانی و دستگاه‌های خدمات رسان باشد؛ سهم داروخانه‌ها هم باید از مراکز ستاد کشوری و سهمیه واردات تأمین شود.

گفتنی است، با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی توزیع میوه تنظیم بازاری و شب عید در قم شروع شده است و بر این اساس ۳۵۰ تن سیب و ۷۰۰ تن پرتقال در ۳۰ چادر اختصاصی و یک مکان به صورت آنلاین توزیع می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.