به گزارش ایرنا، عزیزالله افضلی روز دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: این تعداد بازرسی منجر به کشف ۷۴۷ میلیارد ریال کالای قاچاق از انبارهای این شهرستان شد.

وی تصریح کرد: استقرار انبارهای بزرگ کالا در ری، این شهرستان را به یکی از قطب های لجستیک و انبار کالا در کشور تبدیل کرده است که همین امر زمینه نظارت بیشتر به انبارها را می طلبد.

افضلی ادامه داد: این بازدید ها در حوزه های نظارت بر حسن اجرای قوانین کار، شناسایی اتباع بیگانه، جایگزینی نیروی کار داخلی، بازرسی موردی، ایمنی و بهداشت محیط کار و حوادث انجام شده است.

وی بیان کرد: اکیپ های بازرسی با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و فرمانداری ری به صورت مداوم در پهنه جنوب پایتخت انجام می شود.

افضلی در ادامه به توزیع کالاهای اساسی تنظیم بازار در شهرستان ری اشاره کرد و افزود: ۸۷۳ تن شکر، ۲۹۰ تن قند، ۶۰۰ تن مرغ در جهت تعدیل بازار و همچنین ۴۴ تن گوشت منجمد برای تعدیل قیمت غذا در میان اغذیه فروشی های این شهرستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۵۰۰ حلقه انواع لاستیک کامیون و ۱۲۴ حلقه لاستیک سواری از طریق اتحادیه های در میان مصرف کنندگان توزیع شده است.

رییس اداره صمت ری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه از ابتدای روی کار آمدن دولت تدبیر و امید کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در این شهرستان ایجاد شده است، افزود: تاکنون ۶ جلسه اصلی و چهار جلسه فرعی تشکیل شده است که ۳۴ مصوبه داشته و ۳۱ مورد از مصوبات آن محقق شده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه شرایط تحریم ها و توجه به نیروهای داخلی باعث شده که امروز ۴۳ درصد واحدهای تولیدی بیش از گذشته توسعه یابند که منجر به کاهش آمار بیکاری در این شهرستان شده است.

افضلی افزود: امروز بسیاری از واحدهای تولید شهرستان ری تبدیل به کالاهای صادراتی شده که توسعه این واحدها به افزایش درآمد ارزی کشور کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت صنعت شهرستان ری از ۱۳ استان کشور بالاتر است، اضافه کرد: با وجود این ظرفیت ها، اداره صمت در این شهرستان باید به اداره کل ارتقا یابد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری در پایان به مشکلات شهرک صنعتی شمس آباد اشاره کرد و یادآور شد: این شهرک صنعتی امروز در حوزه های آب، برق، حمل و نقل کارگر، زیر ساخت های مخابرات مشکلات عدیده ای دارد که باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

همچنین از امام جمعه شهرری در پایان جلسه شورای اداری شهرستان ری به مناسبت چهلمین سالگرد برپایی نماز جمعه تجلیل شد.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.