به گزارش ایرنا، احمدرضا سمیعی روز پنجشنبه در نخستین کارگروه تنظیم بازار درقم افزود: در این بازرسی ها، یک هزار و 75 پرونده تخلف به ارزش 129 میلیارد ریال تشکیل شد و در این پرونده ها یک هزار و 779 مورد عناوین تخلف وجود داشت.
وی اضافه کرد: گران فروشی، عدم رعایت ضوابط بهداشتی، عدم درج قیمت، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم اعلام موجودی کالا، عرضه خارج از شبکه و قاچاق از جمله این تخلفات بود و پرونده ها برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.
به گفته وی، کارشناسان سازمان اصناف نیز در این مدت، چهار هزار و 779 بازرسی انجام دادند که منجر به تشکل 407 پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال شد.
سمیعی خاطرنشان کرد: همچنین 200 مورد بازرسی از خودروهای یدک کش و 40 بازرسی از تعمیرگاه های نوروزی صورت گرفت که 19 پرونده به ارزش 200 میلیون ریال تشکیل شد.
وی گفت: در تعطیلات نوروز، روزانه 300 تُن مرغ منجمد و 60 تُن مرغ گرم توزیع شده است و روز شنبه هفته جاری نیز روزانه 300 تُن مرغ گرم با قیمت 11 هزار و 500 تومان توزیع شده است.

** مدیرکل سازمان تعزیرات حکومتی قم نیز دراین جلسه گفت: رسیدگی به پرونده های تخلف در سه حوزه کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت از هفتم اسفندماه پارسال آغاز شد و تاکنون به یک هزار و 250 پرونده تخلف رسیدگی شده است.
مهدی ریاضی افزود: 312 میلیارد ریال جزای نقدی برای این تعداد پرونده تعیین که بخشی اجرا شده و بخشی نیز در شعب تجدید نظرخواهی است.

** رئیس سازمان صمت قم نیز دراین جلسه با بیان این که سال گذشته 31 جلسه تنظیم بازار در ارتباط با تامین، توزیع و نظارت بر اقلام اساسی برگزار شد، گفت: در حال حاضر قیمت مرغ در استان 11 هزار و 500 تومان تثبیت شده است و نظارت ویژه ای از سوی کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی از مرغداری تا کشتارگاه و توزیع در مراکز عرضه صورت می گیرد.
محمود سیجانی همچنین از همراهی بسیج اصناف و نیروهای سپاه در طرح ویژه نظارت نوروزی قدردانی کرد و افزود: در صورت مدیریت مناسب گوشت مصرفی استان، می توانیم به استان های سیل زده نیز گوشت منتقل کنیم.

** مدیر غله و خدمات بازرگانی قم نیز در این جلسه گفت: اواخر سال گذشته برای تنظیم بازار برنج، یک هزار و 426 تُن برنج تایلندی به استان قم تخصیص یافت.
بهزاد رادمنش افزود: همچنین 9 هزار و 284 تُن شکر تامین و از طریق شرکت های تعاونی مصرف توزیع شد که از نظر میزان تخصیص هفتمین استان کشور بودیم.

** مجید آوری فرد مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری قم نیز دراین جلسه گفت: قیمت مرغ زنده هفت هزار و 200 تومان و گوشت مرغ گرم 11 هزار و 500 تومان است که ماوالتفاوت آن باید به طور مناسب بین کشتارگاه، حمل و نقل و توزیع کننده تقسیم شود.

** مسعود فرجی مدیر پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی قم نیز دراین جلسه گفت: در تعطیلات نوروز 44 تُن گوشت گرم گوسفندی، 65 تُن گوشت گوساله منجمد و 25 تُن گوشت گرم گوساله بین جامعه هدف از جمله کارگران، کارمندان و نیروهای شهرداری توزیع شد.

** مدیر تعاون روستایی قم نیز دراین جلسه گفت: امسال 350 تن سیب و 700 تن پرتقال در 28 غرفه در سطح شهرستان و 10 غرفه نیز در سطح بخش ها توزیع شد.
سید مجتبی منزوی افزود: توزیع میوه از 26 اسفندماه پارسال تا 16 فروردین ماه جاری صورت گرفت و هدف طرح که تنظیم قیمت بود محقق شد.
نخستین کارگروه تنظیم بازار در سال 98 با حضور اعضا در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار و اعضا گزارشی از اقدات بازرسی و نظارتی بر حوزه های کاری خود ارائه دادند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.