ابوالفضل خوبرو روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا، اضافه کرد: این تصمیم شامل تمام روستاهای گردشگری این بخش می‌شود و از ورود گردشگران به مناطق توریستی برای کنترل شیوع ویروس کرونا جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: تردد و ورود افرادی که اصالتاً اهل یکی روستای بخش کهک باشند و یابخشی از اشتغال و یا محل سکونت آن‌ها همچنان دریکی از روستاهای بخش است، بلامانع است.

وی اظهار داشت: این تصمیم در آخرین جلسه کمیته امنیتی بخش کهک گرفته‌شده و تا پایان دوره کنترل و کاهش سرایت ویروس کرونا ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: همچنین برای کنترل شیوع ویروس کرونا امر ساماندهی دست‌فروشان و دوره‌گردها نیز در سطح روستاهای بخش کهک آغازشده است.

خوبرو بیان داشت: تعطیلی یک‌ماهه مدارس و دانشگاه‌ها نباید به فرصتی برای افزایش مسافرت تبدیل‌شده و کنترل بحران از دست مسوولان خارج شود.

وی افزود: این اقدام در راستای تأمین امنیت روانی و درخواست مردم بخش کهک صورت گرفته است.

کهک در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا قم ۳۰ کیلومتر است، این بخش دارای ۲ دهستان کهک و فردو و ۱۸ روستا می‌باشد. 

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت تاکنون ۳ هزار و ۵۱۳ تن به در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ازاین‌بین ۷۳۹ بیمار بعد از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده‌اند.

در قم تاکنون دست کم ۳۰ تن جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند. 

بیماری کرونا ازنظر ابتلا و میزان و شدت تلفات، خطرناک‌تر از آنفولانزا نیست؛ بنابراین جایی برای ترس و وحشت مردم نیست و شهروندان تنها باید مراقبت‌های پزشکی و بهداشتی را جدی بگیرند؛ استفاده از ماسک، پرهیز از روبوسی و دست دادن و سایر مواردی که در این خصوص توصیه‌شده، بیش‌ازپیش مورد تاکید کارشناسان است.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.