بهرام سرمست عصر چهارشنبه در اولین نشست شورای علمی بنیاد نخبگان قم بیان کرد:یکی از الزامات توسعه هر جامعه اجماع نظر نخبگان است که پیش نیاز آن ایجاد بستر لازم برای گفت و گوی مستمر بین این افراد است.

وی گفت:‌ پیشرفت جامعه در صورتی در ریل طبیعی خود قرار می‌گیرد که بین جامعه نخبگانی و مراکز تصمیم ساز پیوند مستمر صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ایجاد پیوند بین دانشگاه و مراکز تصمیم ساز از رویکردهای اساسی استان است و از هر گامی که در این مسیر برداشته شود حمایت خواهم کرد.

سرمست تاکید کرد: ایجاد گفت و گو بین نخبگان یک ضرورت است و یکی از رمزهای موفقیت حوزه‌های علمیه در طول تاریخ شیوه مباحثه روزانه بین طلاب علوم دینی است.

وی گفت: بسیاری از نخبگان به دلیل اینکه در یک اداره یا مرکزی متمرکز شده‌اند عملا ارتباطی با جامعه هدف نداشته و خروجی لازم را به بار نمی‌آورند.

وی ادامه داد: تشکیل کارگروه‌های تخصصی در بنیاد نخبگان استان یک اقدام پسندیده است و مجموعه مدیریت استان از هر گونه تشکیل و فعالیت کارگروه های تخصصی در راستای حل علمی مشکلات دستگاه های اجرایی حمایت می‌کند.

سرمست گفت: من به خرد جمعی و مجامع مشورتی اعتقاد کامل دارم و معتقد هستم برنامه‌ریزی برای هر قشری باید بر اساس یافته ها و نیازهای آنها باید صورت بگیرد.

استاندار قم تاکید کرد: ایجاد ارتباط بین دانشگاه، صنعت و مراکز تصمیم ساز از رویکردهای اساسی استان قم می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.