بهرام سرمست روز پنجشنبه درآیین افتتاح طرح‌های بخش کشاورزی قم در بخش جعفریه به مناسبت دهه مبارک فجر تصریح کرد: بانک‌های استان در ارائه تسهیلات به توسعه کشت گلخانه‌ای تعامل بیشتری به خرج دهند.

وی اظهار داشت:‌ احداث ۵۰ هکتار گلخانه دربخش جعفرآباد قم از رویکردهای تولیدی استان در بازده زمانی کوتاه می‌باشد.

سرمست تصریح کرد: کشاورزان درسلامت، امنیت غذایی و رونق تولید نقش اساسی دارند و باید در سیاست‌گذاری نسبت به اولویت بخشی کشاورزی توجه ویژه شود.

مدیران روستاها را از یاد نبرند

استاندارقم اظهار داشت: باید در مقایسه بین بخش صنعت و خدمات به سهم بخش کشاورزی به صورت کامل توجه شود.

وی تاکید کرد: من یک کشاورز زاده هستم و به این اصالت و ریشه خود هم افتخار می‌کنم مدیران ما نباید به یقه سفیدی خود عادت کنند.

استاندار قم گفت: ریشه تمام ما به روستا باز می‌گردد و اینکه ما بخواهیم به آبادی و رونق روستاها بی‌توجه باشیم مساله نادرستی است.

وی خاطرنشان کرد: آبادی شهرها نباید به بهای نابودی روستاها منجر شود، نقشی که روستاها در تولید و مصرف دارند بسیار حائز اهمیت است.

استاندار قم افزود: زمانی شهرها به معنای واقعی خود آباد و در مسیر توسعه قرار می‌گیرند که روستاها پیشرفت و رنگ آبادانی را ببینند.

جعفرآباد یکی از بخش‌های استان قم با وسعتی حدود ۶۵۰ کیلومترمربع در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر مقدس قم باجمعیتی بالغ بر ۱۶ هزار تن  با دوگویش فارسی و ترکی با مرکزیت شهر جعفریه می‌باشد. این بخش در مسیر راه ارتباطی استانهای غربی و مرکزی کشور قرار دارد و دارای یک دهستان (جعفرآباد) و یک شهر (جعفریه) و ۳۳ روستا می باشد . این بخش بعلت مجاورت با اراضی قم دارای زمینهای مرتعی بوده و تقریبا کل بخش مسطح می باشد . همچنین بجز اراضی واقع در روستای طغرود و دولت آباد ( واقع در جنوب بخش ) مابقی اراضی هموار بوده و کل منطقه فاقد پوشش جنگلی می‌باشد.
طول راههای بخش به ۱۶۰ کیلومتر جاده اسفالته ، ۲۵ کیلومتر جاده شنی و ۲۰ کیلومتر جاده مالرو می باشد . نزدیکترین و دورترین روستا به مرکز بخش روستای باقرآباد ( حدود۳ کیلومتر فاصله ) و روستای شمس آباد گائینی ( حدود ۳۱ کیلومتر فاصله ) می باشد.
در این بخش در سال ۱۳۷۵ ناحیه صنعتی طغرود با وسعت ۴۳ هکتار و در فاصله ۲ کیلومتری مرکز بخش به بهره برداری رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.