بهرام سرمست روز چهارشنبه در آیین جشن تکلیف سیاسی دختران دانش‌آموز رای اولی قم در سالن همایش‌های شهرداری قم، اظهار داشت: از مجموع ۸۲۰ هزار و ۵۸۸ تَن واجدان شرایط انتخابات در قم ۴۷۱ هزار و ۹۶۷ تَن مَرد و ۴۰۸ هزار و ۶۲۰ تَن‌ زن هستند و در کل ۴۲ هزار و ۶۸۸ تَن‌ رای اولی می‌باشند.

وی بابیان این‌که ۲ هزار و ۹۲۱ تَن از رای اولی‌های قم را دختران تشکیل می‌دهند، بیان داشت: این درصد قابل‌توجه ای است به‌ویژه این‌که دختران می‌توانند در خانواده، هم در موضوع شرکت در انتخابات و هم در انتخاب شایسته و صحیح نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد بی‌تفاوتی در برخی افراد نسبت به انتخابات، بر اساس یک سری تبلیغات و ذهنیت‌های منفی، گفت: کسانی که در خصوص آینده کشور و نظام و عملکرد دولت سیاه نمایی می‌کنند به‌طور حتم خیرخواه مردم نیستند.

وی آن‌هایی که امیدآفرینی و کارآفرینی نموده و برای پیشرفت و آبادانی جامعه برنامه دارند را جزو خیرخواهان کشور عنوان کرد و افزود: سرنوشت آینده جامعه توسط جوانان رقم‌زده می‌شود و این قشر نقش چندگانه‌ای در آینده‌ جامعه خواهند داشت.

استاندار قم خطاب به جوانان یادآور شد: شما امروز انتخاب می‌کنید و فردا ثمره آن را خواهید دید.

سرمست اضافه کرد: دختران جامعه در مقام‌های مختلف دختری، زن و مادری نقش تاریخی و اجتماعی بسیار مهمی دارند، اما سمبل و نماد مهم‌ترین فعالیت اجتماعی در جامعه ما فعالیت انتخاباتی است.

وی تصریح کرد: ما انتظار داریم دختران جوان جامعه قبل از این‌که دیگران برای آن‌ها انتخاب کنند، نه‌تنها خود در تعیین سرنوشتشان، پیشگام شوند، بلکه منشا انتخاب نیز باشند.

سرمست در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات دوم اسفند را یک آزمون بزرگ برای مردم‌، دولتمردان و کارگزاران نظام اسلامی توصیف کرد و گفت: در شرایطی که تمام دشمنان و بدخواهان و رقبای منطقه‌ای نظام چشم دوختند که این انتخابات را کمرنگ جلوه بدهند، این انتخابات می‌تواند پشتوانه محکمی برای اقتدار، امنیت و عزت و سربلندی ملت ایران باشد.

وی اهمیت این انتخابات را علاوه بر ابعاد خارجی آن به لحاظ داخلی نیز موردتوجه قرار داد و گفت: این انتخابات از جهات مختلف می‌تواند اهمیت داشته باشد، و شما جوانان با توجه به این‌که به بلوغ سیاسی رسیدید، در کنار اطلاعات عمومی و آگاهی‌های سیاسی که دارید از یک بینش و جهت‌گیری مناسبی برخوردار هستید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم نیز در این آیین بابیان این‌که شما دانش آموزان به‌عنوان یک فرد تحصیل‌کرده و تاثیرگذار در این انتخابات حضور پیدا خواهید کرد، اظهار داشت: امروز شاخص توسعه در اکثر کشورهای توسعه‌یافته و در یا حال توسعه، نیروی انسانی است و انسان‌ها هستند که سرنوشت خود را مشخص کرده و برنامه‌ریزی‌های طویل مدت بیش از ۱۰۰ را سال انجام می‌دهند.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام، نقش دانش آموزان، به‌ویژه در پایه دوازدهم را بسیار مهم دانست و گفت: اگر توسعه را می‌خواهیم باید در سرنوشت کشورمان حضور پیدا کنیم و نظر دهیم.

وی ابراز امیدواری کرد: روز دوم اسفند حضور مردم فهیم و همچنین دانش آموزان قم و حماسه‌ای دیگر که خروجی آن توسعه، نشاط، موفقیت و همدلی است را شاهد باشیم.

انتخابات میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دوم‌ اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

سه نماینده از حوزه انتخابیه قم راهی مجلس شورای اسلامی می‌شوند؛ همچنین این استان یک نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.