به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سید موسی حسینی کاشانی روز یکشنبه در گفت‌وگویی افزود: همه فیلم‌هایی که موفق به حضور در جشنواره فجر می‌شوند، هزینه سنگینی برای ساخت آن‌ها انجام‌نشده است، بلکه با داشتن فیلم‌نامه خلاقانه توانسته‌اند، علاوه بر حضور در جشنواره، نگاه مثبت مردم و منتقدان را نیز به خود جلب کنند. 

وی اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره فجر در استان‌ها را مطالبه هنرمندان کشور دانست و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر توسعه عدالت فرهنگی و توجه به ظرفیت‌های فرهنگی و هنری استان‌ها، اکران فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها را به‌عنوان یکی از اولویت‌ها، در سال‌های اخیر در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره در استان‌ها و اکران فیلم‌ها در سراسر کشور سبب می‌شود تا مردم در جریان تازه‌ترین و بهترین فیلم‌های تولیدی کشور قرار گیرند.

وی افزود: ازجمله دیگر اثرهای مثبت اکران فیلم‌های فجر در استان، ایجاد انگیزه میان هنرمندان و سینماگران قم است؛ ضمن این‌که این موضوع، موجب رونق اقتصادی سینماها و آشتی مردم با سینماها می‌شود.

وی، تقویت زیرساخت‌های سینمایی را یکی از مطالبات مردم دانست و گفت: به‌منظور پاسخگویی به این مطالبه، نهضت سینماسازی در چند سال اخیر با جدیت در قم در حال اجراست و حاصل این اقدام، افزایش ۲ برابری تعداد صندلی‌های سینمایی استان در سال جاری نسبت به سال ۹۶ می‌باشد.

حسینی کاشانی اضافه کرد: روند افزایش تعداد صندلی‌های سینمایی و سرانه سینمایی استان، باسرعت در حال افزایش است، ولی همچنان با رسیدن به سرانه استاندارد در این زمینه فاصله بسیاری داریم.

در حال حاضر تعداد صندلی‌های سینما در استان قم یک‌هزار و ۸۵۰ صندلی است و سینماهای شهر آفتاب، ونوس، تربیت، آیه، آوینه و سینمای کودک وابسته به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، ۶ سینمای فعال استان قم هستند.

وی بسترسازی برای تولید آثار سینمایی را ازجمله نتایج اکران فیلم‌ها در این جشنواره برشمرد و افزود: استمرار این اقدام موثر فرهنگی موجب ترغیب فیلم‌سازان سراسر کشور برای تولید آثار سینمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: اکران فیلم‌های جشنواره فجر، انگیزه تولید فیلم سینمایی بلند برای حضور در جشنواره را تقویت کرده است و امیدواریم قم در سال‌های آینده دارای نماینده‌ای در جشنواره مذکور باشد.

امسال ششمین سالی است که استان قم میزبان جشنواره فیلم فجر می‌باشد که هم‌زمان با سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر برگزار می‌شود.

در سال جاری ۱۴ فیلم از سری فیلم‌های جشنواره مذکور، هرکدام برای یک سانس در سینماهای تربیت و ونوس شهر قم اکران می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.