به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، سید موسی حسینی کاشانی در گفت‌وگویی در حاشیه برگزاری سی‌وهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر در قم اظهار کرد: تا پایان سال آینده تعداد ۹۰۰ صندلی دیگر به سینماهای قم افزوده می‌شود.

وی تقویت زیرساخت‌های فرهنگی را یکی از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: سال گذشته ۵۷۰ هزار بلیت در سینماهای استان به‌فروش رسید، این درحالی است که در ۹ ماه نخست امسال به طور تقریبی به‌اندازه سال گذشته در سینماهای قم بلیت به‌فروش رسیده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، اکران فیلم های برگزیده جشنواره فیلم فجر در این استان را اقدامی قابل‌ستایش دانست و گفت: اکران فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها زمانی جزو مطالبات و آرزوهای دست‌نیافتنی هنرمندان بود که این مطالبه در سال‌های اخیر و با نظر مثبت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شده است.

حسینی کاشانی، استقبال مردم و هنرمندان قم از اکران فیلم‌های جشنواره فجر را بسیار گسترده اعلام و بیان کرد: ۱۴ فیلم برگزیده جشنواره فجر امسال در ۲ سینمای استان اکران می‌شود و تلاش شده است تا بهترین فیلم‌ها برای اکران در قم انتخاب شوند./

وی با تاکید بر تلاش برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی استان به سطح استاندارد گفت: اقدام‌های خوبی برای ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی قم انجام شده است که نتیجه این برنامه‌ریزی‌ها در حال نمایان شدن است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: افزایش تعداد نگارخانه‌‎ها، سالن‌های نمایش و سینماهای استان در سال‌های اخیر نوید جهش در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی در استان را می‌دهد.

سینمای ونوس با ۳۰۰ صندلی، سینمای تربیت با ۵۰۰ صندلی، سینمای آیه با ۱۴۰ صندلی، سینمای آوینه با ۲۲۰ صندلی، سینمای شهر آفتاب با ۶۲۰ صندلی و سینمای کودک وابسته به کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان با ۲۰۰ صندلی، ۶ سینمای فعال استان قم هستند.

امسال ۱۴ فیلم‌سینمایی از سری فیلم‌هایی که در سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر کشور، هر کدام برای یک سانس در سینماهای تربیت و ونوس شهر قم به همراه ۳۰ استان دیگر کشور و همزمان با گرامیداشت چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اکران می‌شوند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.