به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله العظمی حسین نوری همدانی ظهر سه‌شنبه در دیدار فرمانده تیپ ۸۳ امام صادق (ع) که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه برگزار شد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی رسالت علما و روحانیت سنگین‌تر شده است.

وی با تأکید بر اینکه در جامعه اسلامی باید گروه‌هایی وجود داشته باشند تا مردم را به خیر و سعادت دعوت کنند، افزود: بر اساس روایات انسان عاقل و خردمند باید زمان و وظیفه خود را بشناسد و در راستای انجام وظیفه گام بردارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه در گذشته کار علما به درس و بحث محدود می‌شد، افزود: با پدید آمدن انقلاب اسلامی وظایف روحانیت بیشتر شد.

وی با تأکید بر لزوم قیام علما برای اجرای دستورات الهی و مقابله با دشمن، تصریح کرد: علمای شیعه باید در برابر تهاجم دشمنان اسلام به ویژه هجمه‌های فکری و اعتقادی ایستادگی کنند.

این مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: تأکید اسلام بر فقاهت بدین معنی است که باید ابعاد گوناگون دین را به درستی بشناسیم و برای جامعه تبیین کنیم.

وی تصریح کرد: ارشاد جامعه وظیفه روحانیت است که باید به آن به خوبی توجه داشته باشند.

آیت الله نوری همدانی هدایت افراد را نیازمند علم و اخلاق دانست و افزود: پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بر لزوم هدایت افراد تأکید ویژه‌ای داشته‌اند.

وی با بیان اینکه مردم در انقلاب اسلامی همه دارایی خود را به میدان آوردند، تصریح کرد: شهدا جان خود را فدا کردند تا انقلاب با قدرت به پیش برود.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به مسئولیت در برابر شهدا، افزود: حوزه و حوزویان باید دشمن شناس باشند و بدانند که چگونه با توطئه‌های دشمنان مقابله کنند.

وی اظهار داشت: طلاب باید با افکار و مبانی انقلاب و امام راحل مأنوس بوده و آشنایی داشته کامل باشند.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به لزوم اتحاد کشورهای مسلمان افزود: کشورهای مسلمان باید در برابر توطئه‌های دشمنان اسلام ایستادگی و مقاومت کنند و مانع از نفوذ دشمن شوند.

وی بیان کرد: باید روحیه استقامت و مقاومت در جامعه تقویت شود تا بتوان بر دشمن غلبه کرد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با اشاره به ادامه درگیری حق و باطل افزود: در درگیری بین حق و باطل نباید از مواضع خود کوتاه بیاییم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1344806
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.