در این مراسم آیت‌الله سید محمدعلی علوی بروجردی از استادان برجسته حوزه علمیه قم، بهرام سرمست استاندار، نماینده دفتر مقام معظم رهبری در قم، نمایندگان دفاتر مراجع، فضلا و طلاب حوزه علمیه، جمعی از مسئولان استان و قشرهای گوناگون مردم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌ علی نظری منفرد از استادان حوزه علمیه قم در این آیین؛ علم، اخلاق و علاقه به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از خصوصیت‌های مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی برشمرد و گفت: ایشان به برگزاری مجالس ائمه اطهار(ع) سفارش بسیار کرده است.

وی با اشاره به تلاش‌ها و مجاهدت‌های بزرگان حوزه از جمله مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی در آموختن و نشر علم اظهار کرد: امروز آثار با برکت فراوانی از علمای حوزه به‌جا مانده که حاصل مجاهدت‌های علمی ایشان است.

وی با اشاره به آیات و روایاتی درباره اهمیت دانش و معرفت اظهار کرد: اسلام و قرآن کریم انسان را ترغیب به آموختن علم می‌کند، باید در فراگیری دانش تلاش و کوشش کرد، چرا که علم کمال است. 

وی با بیان این‌که اسلام با علمی که به انسان آسیب برساند، مخالف است؛ تاکید کرد: علم ابزار است که باید با عقل و درایت توام باشد، وگرنه این علم بمب اتم و موجب نابودی انسان‌های بسیاری می‌شود.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مکتب تشیع و فقه ما، پویا و بالنده هستند.   

مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد فاضل لنکرانی از مراجع فقید در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی متولد شد و در ۲۶ خرداد ۱۳۸۶ هجری شمسی (اول جمادی‌الثانی سال ۱۴۲۸ هجری قمری) به دیدار حق شتافت و در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در قم به خاک سپرده شد.

آیت‌الله فاضل لنکرانی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو نخستین دوره مجلس خبرگان رهبری بود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.