محمود سیجانی روز سه‌شنبه در سی و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم افزود: بر اساس توافق صورت گرفته بین وزیر صنعت، معدن و تجارت با معاون قوه قضاییه به عنوان رییس مرکز شورای حل اختلاف کشور، در استان‌ها شورای حل اختلاف ویژه، برای حل اختلاف‌های حقوقی و مالی واحدهای تولیدی شکل گرفته‌است.

وی بیان داشت: هدف این شورا، انجام صلح و سازش و رسیدگی قانونی بین طلبکاران و بدهکاران واحدهای تولیدی صنعتی می‌باشد.

سیجانی اضافه کرد: حل اختلاف‌ها از بستر گفت وگو و میانجی‌گری، جلوگیری ازاحضار مدیران واحدهای صنعتی تولیدی درمراجع قضایی که موجب عدم تمرکز آنها در امور مدیریتی می‌شود، ممانعت از توقیف اموال و ادوات واحدهای صنعتی که در روند عادی رسیدگی قضایی باعث توقف تولید می‌شود و حل مسائل قضایی و حقوقی واحدهای صنعتی با تعامل و همکاری از جمله کارکردها و مزایای شورای فوق به شمار می‌آید.

وی گفت:‌ پس از انجام این توافق درسطح ملی، مسئولیت آن‌ دراستان‌ها بر عهده رییس کل دادگستری و رییس صنعت ،‌معدن و تجارت  گذاشته شده تا آن را بومی سازی کنند.

سیجانی با بیان اینکه این اقدام درحال حاضر درقم صورت گرفته است، گفت: جلسه‌های اولیه را انجام دادیم، و قرار شده این شورا در اتاق بازرگانی استان مستقر و افراد نیز معرفی خواهند شد، تا مسائل حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی قبل از ارجاع به دستگاه قضایی از طریق این شورا حل و فصل شود.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است، همچنین حدود ۵۴ هزار تَن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید قم گفت: این نمایشگاه از ۱۶ بهمن ماه جاری در محل نمایشگاه بین المللی قم آغاز خواهد شد.

سیجانی افزود: این نمایشگاه در جهت اجرای نهضت ساخت محصول های مورد نیاز در داخل در شرایط تحریم‌ حرکت می‌کند، تا  بتوانیم آن دسته از اقلام یا قطعه‌ها و مواد اولیه را که وارد می‌شود و توانمندی ساخت داخل پیدا می‌کند را به نمایش بگذاریم‌ و عرضه کنیم.

وی بیان کرد: در این نمایشگاه تعدادی از دستگاه های زیر ساختی استان مانند شرکت های آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق و گاز و همچنین پارک‌ علم و فن آوری در کنار بخش خصوصی حضور دارند و قطعه ها و لوازم‌های مورد نیاز خود و همچنین ارتباطی که با صنعت می توانند انجام دهند را به نمایش خواهند گذاشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.