بهنام شهدی روز دوشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان تکاب که با حضور جمعی از مدیران کل استان برگزار شد افزود: با توجه به اینکه اقتصاد کشور بانک محور است باید برای حمایت و رونق واحدهای فعال و نیمه‌فعال تولیدی اشتغال‌زا و ایجاد و راه‌اندازی واحدهای صنعتی با فناوری‌های جدید، نظام بانکی و بانک‌های عامل آذربایجان‌غربی همراهی و همگاهی بیشتری با بخش صنعت و تولید این استان داشته باشند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها با تسهیل فرآیند تولید مانع تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی شوند اظهار داشت: برای رونق تولید در آذربایجان‌غربی نیازمند راه‌اندازی واحدها و بنگاه‌های اقتصادی با فناوری جدید مبتنی بر نیازهای این استان هستیم و در این مسیر باید سطح همکاری و مشارکت بانک‌ها افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه منابع استان باید در داخل استان هزینه شود ادامه داد: این مسئله قابل قبول نیست که منابع و درآمدهای استان در دیگر استان‌ها هزینه شود از این رو بانک‌های عامل، سازوکاری اتخاذ کنند تا بین دریافت و پرداخت منابع و مصارف در داخل استان توازن و تناسب ایجاد شود.

«شهدی»، اضافه کرد: برای رونق تولید در آذربایجان‌غربی لازم است به دنبال ابزارهای جدید تامین منابع مالی از جمله بازار سرمایه و بیمه بود و بانک‌های عامل استان نیز منابع خود را در اختیار رونق تولید و ایجاد اشتغال قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه سند توسعه آذربایجان‌غربی باید اجرایی و عملیاتی شود گفت: برای تحقق واقعی سند توسعه استان باید بانک‌های عامل از طرح‌ها و ایده‌ها در بخش تولید حمایت مالی داشته باشند و اقتصاد باز و رقابتی، مراودات تجاری با سایر استان‌ها و سیاست صنعتی شدن آذربایجان‌غربی به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان تکاب برای توسعه نیز اظهار داشت: پتانسیل‌ها و استعدادهای تکاب باید به سمت فرآوری، ایجاد صنایع تبدیلی و راه‌اندازی صنایع بزرگ مقیاس سوق داده شود.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه با اشاره به انتخاب این شهرستان به عنوان یکی از ۳۱ شهرستان پایلوت ( هدف و آزمون) توسعه در کشور گفت: با اجرای طرح‌های توسعه‌ای تلاش می‌کنیم وضعیت شاخص‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف بهبود یافته و تا حد شاخص‌های استانی و ملی ارتقا یابد.

محمود زمانی افزود: بهبود وضعیت شاخص‌های توسعه تکاب نیازمند بهبود وضعیت زیرساخت‌ها از جمله راه‌های دسترسی مناسب و تقویت سرمایه‌گذاری در این شهرستان است از این رو لازم است بوروکراسی‌های زائد اداری برای فعالیت بخش خصوصی در این شهرستان رفع و فرآیند سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

وی بیان کرد: در چهار ماه گذشته 40 کیلومتر از محورهای مواصلاتی و جاده‌های روستایی تکاب مناسب‌سازی و آسفالت شده است.

فرماندار تکاب ادامه داد: توسعه و تقویت زیرساخت های این شهرستان نیازمند یک نگاه ویژه است و از مدیران استانی می‌خواهیم تمهیداتی اتخاذ کنند تا اعتبارهای مصوب این شهرستان به صورت صددرصدی تخصیص یابد.

«زمانی»، با اشاره به زمان‌بر بودن رسیدگی به استعلام‌ها در بخش سرمایه‌گذاری در تکاب اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به صدور سریع مجوزها استعلام‌های فعالان بخش خصوصی و متقاضیان سرمایه‌گذاری در تکاب اقدام کرده و برای رونق تولید و ایجاد اشتغال در این شهرستان موانع موجود را رفع و فرآیندهای اداری را تسهیل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی به همراه مدیران کل صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی این استان به منظور بررسی رفع موانع تولید و بازدید از واحدهای تولیدی روز دوشنبه تکاب سفر کرد.

بنابر آمارهای اداره کل امور اقتصادی و دارایی، آذربایجان‌غربی رتبه نخست فضای کسب و کار را طی فصل‌های تابستان و بهار امسال کسب کرده است؛ دولت تدبیر و امید با اجرای طرح رونق تولید، زمینه بازگشت هزاران واحد تولیدی به چرخه تولید را فراهم کرده است.

یکی از مهمترین نتایج اقدامات دولت تدبیر و امید در آذربایجان‌غربی توسعه صادرات غیرنفتی در آذربایجان غربی بوده و این رشد به حدی است که در طول سال گذشته به بیش از ۱۰۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۳۹۶ رسید و امسال نیز همین روند نسبت به سال ۱۳۹۷ ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.