در این پیام که نسخه‌ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: خبر بسیار ناگوار رحلت حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای حاج سید هاشم رسولی محلاتی موجب نهایت تاسف گردید.

پیام حاکی است: حجت‌الاسلام‌والمسلمین رسولی محلاتی دانشمندی اهل‌قلم بود که کتاب‌های متعدد و مفیدی از خود به یادگار گذاشت.

آیت‌الله مکارم شیرازی در این پیام، این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، جامعه روحانیت و همه دوستان و بیت شریفش صمیمانه تسلیت عرض کرده و تصریح کرده است: خداوند روح او را با ارواح اجدادش محشور گرداند و به بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت کند.

مرحوم حجت‌الاسلام سید هاشم رسولی محلاتی در سال ۱۳۰۹ در شهرستان‌ محلات استان مرکزی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و از شاگردان‌ برجسته‌ امام خمینی (ره) و آیت‌الله‌ شیخ‌ عبدالکریم‌ حائری‌ یزدی‌ بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی نقش موثری داشت.

وی عضو بیت امام راحل (ره) و دفتر مقام معظم رهبری و مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده ولی‌فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه‌ امام صادق (ع) و دانشکده الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را بر عهده داشت.

وی چند ماه پیش تحت عمل جراحی قرار گرفت، اما به دلیل شدت بیماری شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی‌ماه جاری در تهران دعوت حق را لبیک گفت.

پیکر این عالم روز یکشنبه ۲۲ دی‌ماه جاری از ساعت ۱۵ از مسجد امام حسن (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) تشییع و در جوار آن بارگاه ملکوتی به خاک سپرده می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.