به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفترآیت الله مکارم شیرازی، وی روز پنجشنبه در دیدار رییس جامعه‌المصطفی‌العالمیه و هیات‌ همراه، با اشاره به اهمیت این نهاد و دستاوردهای ارزشمند آن،افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی، توجه به فعالیت‌های فرهنگی است که در پرتو این نعمت بی‌بدیل انجام‌شده و جامعه‌المصطفی یکی از این برکات ارزشمند می‌باشد.

آیت الله مکارم شیرازی بااشاره به این‌که اسلام وتشیع یک برنامه جهانی است و اختصاص به موقعیت جغرافیایی خاصی ندارد، اضافه کرد: ما جامعه المصطفی را یک ودیعه الهی می‌دانیم که باید آن را حفظ کرد.

وی با بیان توصیه‌هایی خطاب به مسئولان جامعه المصطفی بر لزوم توجه بیشتر به کیفیت تاکید و گفت: یکی از نکاتی که باید مدنظر شما قرار گیرد، این است که به نیاز کشورهای مختلف توجه داشته باشید، این مهم در گرو نیازسنجی دقیق و داشتن طرح جامع است.

وی بر بهره‌داری از تجارب و ظرفیت‌های ارزشمند فارغ‌التحصیلان جامعه المصطفی تاکید کرد.

این مرجع تقلید در پایان ضمن دعا برای موفقیت مسئولان و دست‌اندرکاران جامعه المصطفی العالمیه، لزوم توسعه آثار علمی و پژوهشی تولیدی اندیشمندان، محققان و پژوهشگران این مرکز را مورد تاکید قرار داد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی عباسی رییس جامعه‌المصطفی‌ العالمیه گزارش کاملی از فعالیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های این مرکز ارائه کرد.

جامعه‌المصطفی‌العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی تشیع است که در بیش از ۶۰ کشور جهان نمایندگی مستقل دارد؛ این نهاد حوزوی، آموزش‌های خود را در ۱۲۹ رشته آموزشی و ۶ حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان‌ها و فرهنگ‌شناسی ارائه می‌دهد؛ دوره‌های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.