به گزارش روز دوشنبه ایرنا از دفتر آیت الله مکارم شیرازی، وی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعه المصطفی العالمیه، تاسیس این نهاد را از برکات انقلاب اسلامی دانست و با بیان توصیه هایی مهم افزود: رابطه المصطفی با حوزه های علمیه باید قوی باشد و مبادلات و تعاملات علمی قوی تر از این باشد.
وی با تاکید بر این که شایسته است گروهی از المصطفی و حوزه جلسات هم اندیشی با یکدیگر داشته باشند تا از تجارب ارزشمند یکدیگر بهره بگیرند، ابراز داشت: یکی از نکاتی که باید بدان توجه کنید این است که ارتباط المصطفی با فارغ التحصیلان آنجا قطع نشود؛ در این خصوص برنامه ریزی لازم را داشته باشید و به آن اهمیت بدهید.
آیت الله مکارم شیرازی همچنین توجه به حساسیت های مذهبی را امری مهم دانست و با تاکید بر این که این امر منافاتی با حفظ اصول ندارد، یادآور شد: ما در تالیف تفسیر نمونه به این اصل توجه ویژه داشته ایم و در عین حال که حق مطلب درباره اهل بیت(ع) ادا شده، تلاش شده ادبیات مناسب و سنجیده بکار گرفته شود، به طوری که برادران اهل سنت هیچ گاه از آن ناراحت نشدند.
وی با تاکید بر این که ما باید عاقلانه به مکتب اهل بیت(ع) خدمت کنیم، اظهار داشت: در شرایط کنونی حساسیت های ویژه ای وجود دارد و باید به این الزامات و اقتضائات توجه ویژه داشت.
وی خطاب به رئیس المصطفی با تاکید بر این که به پیشرفت های کنونی بسنده نکنید، توجه به نخبگان را یک اصل مهم دانست و تصریح کرد: به مساله مهم استعداد سنجی و حمایت از نخبگان توجه ویژه داشته باشید.
جامعه المصطفی العالمیه نهادی حوزوی و بزرگ ترین مرکز آموزش بین المللی تشیع است که در بیش از 60 کشور جهان نمایندگی مستقل دارد. این نهاد حوزوی، آموزش های خود را در 129 رشته آموزشی و 6 حوزه دانشی فقه و اصول، قرآن و حدیث، حکمت و مطالعات ادیان، تاریخ و سیره، علوم انسانی اسلامی و ادبیات زبان ها و فرهنگ شناسی ارائه می دهد. دوره های اصلی جامعه المصطفی به هفت زبان دنیا برگزار می شود.
1175 /
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.