بهرام سرمست روز پنجشنبه در سی و سومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور در قم بیان کرد: اگر سند توسعه روستایی در کشور تدوین شود بعدازآن هویت‌سازی، برندسازی و محور فعالیت و اولویت تولید در روستاهای کشور به تفکیک عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به حلقه‌های مفقوده توسعه روستایی تاکید کرد: فقدان یک راهبرد جامع به لحاظ تاریخی یکی از نقاط ضعف کشور در مسیر توسعه روستایی است که صبغه تاریخی داشته و ربطی به هیچ‌یک از دولت‌ها ندارد.

وی ابراز کرد: زیربنا و پایه توسعه کشور حرکت در مسیر مولدسازی ظرفیت‌های روستایی است اما هنوز چنین باوری در بین مسئولان به وجود نیامده است.

سرمست بیان کرد: مسئولان برای توسعه روستاها، پروتکل‌ها و تشریفات مربوط به جایگاه و مقام‌های اداری و دولتی را کنار گذاشته و با سعه‌صدر پای حرف روستاییان نشسته و در بین آن‌ها حضور فیزیکی پیدا کنند.

وی در ادامه اضافه کرد: مسیر توسعه روستاهای قم بر مبنای اولویت‌های تولید بر مبنای نظام تصمیم سازی از «پایین به بالا» و دیدارهای مردمی و درک کامل از نیازهای روستاها در حال انجام می‌باشد.

استاندار قم خاطرنشان کرد: قم ازنظر مساحت، استانی وسیعی نیست اما ازنظر تاثیرگذاری، کاملا عمیق و موثر در اتفاقات کشوری و بین‌المللی می‌باشد.

سرمست خاطرنشان کرد: ۴ درصد از جمعیت استان را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهند اما این ۴ درصد به‌شدت کیفی بوده و از پشتوانه‌های فکری، نظری و مشورتی آن‌ها در تصمیم‌گیری‌های مهم استفاده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از شیوه‌های نوین کشاورزی و حضور موثر در مشارکت‌های سیاسی و تصمیم‌ساز از ویژگی‌های مثبت بافت روستایی قم می‌باشد.

وی اظهار داشت: در استان قم سند توسعه در بخش‌های مختلف در حال تدوین است که در این سند ظرفیت‌ها، اولویت‌ها، پهنه‌ها، بسته‌ها و مشوق‌های سرمایه‌گذاری سنجیده می‌شود.

سی و سومین نشست مدیران کل امور روستایی و شوراهای استانداری‌های کشور، روز گذشته در سالن کرامت استانداری قم آغاز به کار کرد و امروز به کار خود پایان داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.