احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در پنجمین جلسه شورای آموزش‌وپرورش قم در سالن امام جواد(ع) استانداری قم افزود: بر اساس آمارهای ارائه‌شده ۲۰ هزار دانش‌آموز در قم در سال جدید تحصیلی نتوانستند نوشت‌افزار تهیه کنند که این آمار قابل‌توجه است.

وی همچنین کمبود مدارس و نیروی انسانی را ۲ چالش استان دانست و گفت: مجلس شورای اسلامی آمادگی کمک به وزارت آموزش‌وپرورش برای پیگیری مشکلات این وزارتخانه را دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نگاه هزینه‌ای به آموزش‌وپرورش گفت: نگاه هزینه‌ای به آموزش‌وپرورش اشتباه است و باید این نگاه به سرمایه‌ای تغییر کند.

وی با تاکید بر اینکه باید در بودجه سال ۹۹ تلاش شود تا بخشی از کمبودهای بودجه‌ای آموزش‌وپرورش جبران شود، اظهار داشت: آموزش‌وپرورش سرمایه‌گذاری ۱۲ ساله برای تربیت نسل‌های آینده را بر عهده دارد و اهمیت این جایگاه جز با تغییر نگاه به آموزش‌وپرورش میسر نیست.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مدارس خرید خدمات در مناطقی است که دارای محرومیت هستند گفت: باید این مدارس بیشتر در مناطق برخوردار دایر شود و تغییر رویکرد در سطح کشور در این زمینه ضروری است.

وی با اشاره به تاخیر در پرداخت خرید خدمت و پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش‌وپرورش ادامه داد: ضرورت دارد تا آموزش‌وپرورش در این زمینه پیگیری جدی‌تری داشته باشد که استان قم در این زمینه با کمبودهایی مواجه است.

در سال تحصیلی جدید حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شده‌اند. در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

۷۴۰۴ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.