بیژن سلیمان‌پور روز چهارشنبه درسومین جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی قم درتالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: خوشبختانه در عرصه سوادآموزی موفقیت‌های خوبی را بدست آوردیم، ولی همچنان باید دراین زمینه به تلاش‌های خود تا نابودی کامل معضل بی‌سوادی در جامعه ادامه دهیم.

طبق آمار سرشماری نفوس و مسکن ‌سال ۱۳۹۵ بیش از ۱۲۰ هزار تن در گروه سنی ۶ سال به بالا و ۳۳ هزار و ۶۶ تن نیز در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در قم از نعمت سواد محروم هستند.

معاون استاندار قم، مبارزه با بی‌سوادی را از جمله اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) عنوان کرد و افزود: حضرت امام یکی از اولویت‌هایی که داشت، سوادآموزی جامعه بود، چرا که قبل از انقلاب منشاء دیکتاتوری، خفقان و استبداد حاکمیت طاغوت، بی‌سوادی بود و امام راحل نیز مصمم بود تا با ترویج فرهنگ دانش، علم و سواد در بین مردم زمینه ورود قرآن کریم و تعالیم الهی به عرصه زندگی آنها را فراهم کند.

معاون استاندار قم همچنین با اشاره به ضرورت انجام برخی اقدام‌ها برای برطرف نمودن کامل بی‌سوادی درجامعه گفت: ممانعت از ترک تحصیل دانش آموزان ازکارهایی است که باید ما آن را دنبال کنیم.

سلیمان پور تصریح کرد: اینکه از سویی ما شرایط را برای توسعه نهضت سوادآموزی ایجاد کنیم، ولی از طرف دیگر شاهد بازماندن از تحصیل فرزندان به دلیل فقر و مشکلات خانوادگی باشیم، با راهبردهایی که برای مقابله با بی‌سوادی در پیش گرفته شده مغایرت دارد.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد از کودکان لازم التعلیم استان تحت پوشش آموزش و پرورش قراردارند، گفت: برغم اینکه از استانداردهای جهانی نیز جلوتر هستیم، ولی همین یک درصد نیز زیاد است و باید شرایط ادامه تحصیل برای همه دانش آموزان ایجاد شود.

معاون استاندار قم ، تعامل و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی را برای تحقق این هدف مورد تاکید قرار داد و گفت: به طور حتم در شناسایی بی‌سوادان جامعه به دلیل مخالفت‌هایی که افراد دارند، سختی‌هایی وجود دارد ولی باید درکنار هم اطلاعات را جمع آوری، تجمیع و یکسان کنیم.

سلیمان پور همچنین با بیان اینکه دراین راستا باید از ظرفیت سامانه‌های اطلاعاتی مانند سیب دانشگاه علوم پزشکی استفاده شود، گفت: آماری که از این طریق می‌توانیم از بی‌سوادان بدست آوریم قابل اعتنا و دقیق است.

وی اضافه کرد: باید آنجایی که باعث تقویت نظام اسلامی می‌شود، آمار و اطلاعاتی که دراختیار داریم را پای کار بیاوریم.

معاون استاندار قم درادامه استفاده از ظرفیت محیط‌های کارگری، نهادهای حمایتی، شهرداری‌ها و دهیاری‌های تابعه را برای احصا آمار بی‌سوادان استان مورد توجه دانست و گفت: بخشداری‌ها باید شهرداران و دهیاران را مکلف به همکاری با آموزش و پرورش کنند.

معاون استاندار قم در پایان بیان کرد: باید از تمام‌ ظرفیت‌های موجود در راستای اطلاع رسانی و همچنین ترویج فرهنگ سوادآموزی در جامعه استفاده های لارم صورت گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.