مرتضی حیدری روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش شهرستان قم اظهار داشت: قوانین ایجاب می‌کند که شرکت‌های تاسیساتی حق انشعاب یا دستمزد خود را بگیرند، ازاین‌رو تعهد می‌دهیم که حق انشعاب را پرداخت کنیم.

فرماندار قم بیان داشت: معاونت عمرانی فرمانداری موضوع انشعاب آب مدارس را پیگیری و با متصدی مربوطه در نواحی آموزش‌وپرورش هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وی گفت: آموزش‌وپرورش قم آمار دقیقی از مدارسی که مشکل قطعی انشعاب اعم از آب، گاز یا برق دارند را ارائه کند.

حیدری همچنین اظهار داشت: همان‌گونه که در کشور برنامه‌هایی برای حضور مسئولان و شخصیت‌ها در آیین نخستین روز سال تحصیلی پیش‌بینی‌شده ما نیز در قم از استاندار، امامان جمعه، روحانیان و بزرگان استفاده می‌کنیم، چون همراهی آن‌ها می‌تواند خیلی اثرگذار باشد.

فرماندار قم در ادامه با اشاره به اهمیت حضور شهرداران نواحی مختلف در جلسه‌های شورای آموزش‌وپرورش شهرستان اظهار داشت: هر ناحیه شهرداری در خصوص آموزش‌وپرورشی منطقه خود مسئول است و باید با آن هماهنگ باشد و این مساله نیز به یک فرهنگ تبدیل شود.

حیدری اذعان داشت: مسائل آموزشی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم و باید در صدر اولویت‌ها باشد، و اگر به این حد نرسیدیم تجدیدنظر در کارهایی که انجام می‌دهیم ضروری است.

فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فراهم شدن شرایط برای دو شیفته شدن هنرستان فرهیختگان در پردیسان، این اقدام را به صلاح ساکنان این شهرک عنوان کرد و گفت: با توجه به مهاجرت زیاد شهروندان به شهرک مذکور و افزایش خارج از عرف دانش آموزان، این هنرستان باید به‌صورت دو شیفته فعالیت کند تا دانش آموزان علاقه‌مند به هنرستان ناچار نباشند به قم مراجعه کنند.‌

پردیسان در منطقه هشتم شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع‌شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

حیدری افزود: نظام آموزشی در حال ترغیب خانواده‌ها برای تحصیل فرزندان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای است، و طبق آمار ۷۰ درصد دانش‌آموختگان هنرستان‌ها وارد بازار کار می‌شوند.

وی با اشاره به موضوع تامین سرویس مدارس شهر قم نیز گفت: انعقاد قرارداد با شرکت‌ها در رابطه با سرویس مدارس در تخصص مدیران مدارس نیست، ازاین‌رو باید به‌صورت قانونی قراردادی منعقد شود و شرکتی را مسئول این کار کنیم تا در بخش و شهر سرویس مدارس را تامین کند. 

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.