به گزارش ایرنا، یکی از اعضای شورای شهر روز یکشنبه در نطق پیش از دستور خود بار دیگر موضوع چگونگی استخدام ها را مطرح کرد و خواستار پاسخگویی شهردار به شائبه ها در این زمینه شد.
اسماعیل بواشه اظهار داشت: در پنجاه و نهمین نشست شورا که با حضور نماینده شهرداری برگزار شد 4 پرسش درباره استخدام ها در شهرداری بندرعباس مطرح کردم و نماینده شهرداری تمام مسائل را انکار کرد و این در حالیست که اعضای شورا وقعیت را می دانستند و از اتفاق های این بخش خبر داشتند.
وی ادامه داد: در حالی که انتظار داشتم شهرداری پاسخ شبهه ها را بدهند برخی همکاران شورا پاسخ داده و نسبت به مسائل طرح شده انتقاد کردند.
بواشه ادامه داد: همکاران و اعضای شورا باید بدانند که منتخب شهرداری نیستند و با رای مردم به این نهاد آمده اند.
*چرا نهادهای نظارتی سکوت کرده اند
این عضو شورا ضمن انتقاد از سکوت نهادهای نظارتی درون شهرداری و بیرون از شهرداری پیرامون مسائل شهرداری بندرعباس تصریح کرد: سکوت حراست و بازرسی این شائبه را ایجاد کرده که شاید این نهادهای ناظر نیز وابستگی هایی در جذب نیروهای شهرداری داشته اند و لازم است در این زمینه شفاف سازی کنند تا شائبه ها بر طرف شود.
*طرح سئوال از شهردار
بواشه اضافه کرد: از رییس شورا می ‌خواهم در مرحله اول به شهردار تذکر دهد و در صورت جواب ندادن شهردار یا قانع کننده نبودن پاسخ، سئوال خود را مطرح می کنم و شهردار باید ظرف مدت 10روز در نشست عادی یا فوق العاده شورا برای پاسخگویی حضور یابد
*نطق پیش از دستور در حکم تذکرکتبی به شهردار است
نایب رییس شورا که در غیاب رییس شورای شهر ریاست این نشست را بر عهده داشت ضمن تایید سخنان بواشه گفت: آنچه در صحن علنی مطرح و در رسانه ها منتشر می شود شهردار را موظف به پاسخگویی می کند و نیازی به تذکر کتبی نیست اما طرح سئوال باید کتبی به شهردار ارائه شود.
فیصل دانش افزود: واجب است شهردار برای پاسخ به سئوالات شما بطورحتم در صحن علنی حضور یابد و جواب درست بدهد و عضو شورا نیز حق دارد اعلام کند از پاسخ قانع نشده تا روند قانونی ادامه یابد.
وی در عین حال اضافه کرد: اعضای شورای شهر فقط در مقابل مردم و برای مردم قسم نخورده اند، بلکه برای شهرداری نیز قسم خورده اند.
*عذرخواهی از روحانیت شیعه بندرعباس
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز نطق پیش از دستور خود را با عذرخواهی از 'علمای شیعه' بندرعباس آغاز کرد.
آبتین امیری که هفته گذشته در گفت و گو با یکی از رسانه ها انتصاب 12روحانی به عنوان مشاوران فرهنگی شورا را 'فله ای ' توصیف کرده بود، تصریح کرد: درباره جایگاه و توانمندی این افراد روحانی تردید ندارم و اگر گفته هایم موجب سوء برداشت شده، عذرخواهی می کنم.
*تخلف در شهرداری قابل انکار نیست
امیری که در نشست قبلی شورا همکار خود بواشه را به دلیل طرح موضوعاتی پیرامون استخدام ها در شهرداری مورد انتقاد قرار داده بود در نشست امروز گفت: قبول دارم که تخلف های 'فردی'، 'موردی' و 'فامیلی' وجود دارد اما شهرداری بندرعباس و تخلف آن تابعی از نظام اداری ماست.
وی اذعان داشت: ممکن است بواشه اطلاعاتی درباره استخدام ها داشته باشد که من ندارم اما به افکار عمومی و خبرنگاران قول می دهم این مسائل را پیگیری کرده و نتیجه را اعلام کنم.
امیری همچون نشست های قبلی استاندار هرمزگان را مورد خطاب قرار داد و از وی خواست به موضوع مدیرانی که برای باقی ماندن خود لابی گری می کنند، 'ورود سنگین' کند.
وی همچنین با انتقاد از روند بکارگیری مشاوران در شهرداری و دیگر نهادها تصریح کرد: در هرمزگان افراد نخبه داریم اما مشاوران یا نسبت خاص دارند، یا در گروه خاصی هستند و یا از بین افراد چاپلوس انتخاب می شوند.
در ادامه این نشست رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری شهرداری بندرعباس به ارائه گزارش عملکرد 4 ماه گذشته این مجموعه پرداخت.
رضا حیدری زاده، خودداری از کاشت درخت در کوچه ها و معابر تنگ به عنوان یکی از سیاست های جدید این سازمان نام برد.
وی از برنامه این سازمان برای تحویل دادن 30هزار گلدان به همراه بذر به دانش آموزان در مهرماه امسال خبر داد و افزود: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ گل و گیاه و درخت در بین سنین پایه اجرا می شود و انتظار داریم در بهمن ماه 25هزار نهال کاشته شده از دانش آموزان تحویل بگیریم.
*برای فضای سبز میرآب گرفتیم
حیدری زاده ادامه داد: شغل سنتی میرآب در این مجموعه احیا شده تا یک نفر مدیریت آب فضای سبز را برعهده بگیرد و در این زمینه پاسخگو باشد.
پس از گزارش این مسوول تعدادی از اعضای شورای شهر انتقادها و پرسش های خود در این حوزه را مطرح کردند که شناسنامه نداشتن درختان قدیمی، تبدیل شدن پارک جنگلی به انبار ماشین آلات شهرداری و آبیاری سنتی فضای سبز با تانکر از نکات مطرح شده بود.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.