حسن صبوری عصر چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم بیان کرد: برای ساماندهی ورودی‌های استان کارهای کارشناسی لازم به پایان رسیده است.

وی عنوان کرد: ساماندهی ورودی قم از سمت تهران از محدوده کیلومتر ۲۴  ارتفاعات منظریه انجام می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم تاکید کرد: ساماندهی ورودی‌های قم در محور بزرگراه امام علی(ع) به‌صورت مشخص در عوارضی قم-تهران و ارتفاعات تپه سلام نمایان خواهد بود.

وی بابیان ساماندهی ورودی قم از محور جاده گرمسار گفت: در محور جاده گرمسار-قم نیز از ورودی بوستان ثامن در ۳ کیلومتری قم امر ساماندهی آغاز خواهد شد.

صبوری اضافه کرد: ساماندهی ورودی قم از سمت کاشان نیز از کیلومتر ۱۵ آغاز خواهد شد و تا ورودی‌های اصلی شهر قم ادامه پیدا می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم عنوان کرد: همچنین ساماندهی و تولید محتوای فرهنگی تابلوهای تبلیغاتی محور قم از سمت جاده قدیم اصفهان نیز از محدوده ورزشگاه یادگار امام انجام خواهد پذیرفت.

صبوری گفت: در محور جاده اراک نیز از بوستان معصومیه در ۴ کیلومتری استان تا آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) امر ساماندهی مبادی ورودی قم انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین امر ساماندهی ورودی‌های قم از محور ساوه از کیلومتر ۳ و قبل از پل جعفریه انجام خواهد پذیرفت.

صبوری خاطرنشان کرد: امر ساماندهی ورودی قم در هر هفت مسیر مواصلاتی از مکانی پیش‌بینی‌شده که شهر قم از آن مکان قابل رویت باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این جلسه با اشاره به روند ساماندهی ورودی‌های قم تاکید کرد: در امر ساماندهی ورودی‌های شهر قم باید کیلومتر مشخصی از هر هفت ورودی اصلی شهر قم معین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس اسکندری اضافه کرد: ساماندهی ورودی‌های قم باید به نحوی باشد که مسافران بعد از ورود به محدوده و حریم استان قم، ورود به حریم معنوی را احساس کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.