به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در دیدار مهرداد تقی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جایگاه خاص استان قم در راستای توسعه زیرساخت های ریلی باید مور توجه قرار بگیرد.
وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان به دستور رئیس جمهوری و نیز اجرای متروی قم افزود: تسریع در اجرای طرح های ریلی استان می تواند نقش موثری در حمل و نقل در مرکز ایفا نماید.
احداث قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان با پنج میلیون یورو اعتبار در حال انجام است و در 2 سال آینده نیز به بهره برداری می رسد که با تکمیل این طرح فاصله قم تا تهران به 40 کیلومتر کاهش می یابد.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
مسیر خط B متروی قم نیز از پردیسان به سمت میدان مصلی، خیابان ارم، حرم حضرت معصومه(س)، خیابان 19 دی و پایانه شمالی است.
استاندار قم همچنین با اشاره به طرح های ریلی همچون اتصال منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان به راه آهن سراسری خاطرنشان کرد: امیدواریم اهتمام ویژه مسئولان ملی نسبت به اجرای طرح های ریلی قم و نیز پیگیری مدیران قمی توسعه زیرساخت ها را به همراه داشته باشد.
منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در 50 کیلومتری شهر قم، به عنوان مهمترین و نزدیک ترین منطقه ویژه اقتصادی به مرکز سیاسی – اقتصادی کشور، واقع در مسیر جاده ابریشم، راه آهن سراسری و بزرگراه های اصلی شمال – جنوب و شرق – غرب ایران بوده و جهت برقراری ارتباط با اروپا، کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس به منظور تولید، صادرات و ترانزیت کالا، موقعیتی ممتاز داشته و قادر است نقش تعیین کننده ای در اقتصاد کلان منطقه و کشور ایفا نماید.
1175 / تنظیم و انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.