به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا قاری قرآن روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به این که محل دپوی خط B متروی قم تثبیت شده، اظهار کرد: در این مدت به دنبال مصوبات ماده 69 زمین دپو بودیم و هماهنگی با منابع طبیعی برای این موضوع انجام شده است.
سرپرست سازمان قطار شهری قم افزود: دستگاه در حال حاضر در محل میدان ولیعصر(عج) است و در 10 روز آینده دمونتاژ شده و از تونل خارج می‌شود تا به سوی دپوی خط B متروی قم در پردیسان منتقل شود.
قاری قرآن با اشاره به این که این فرایند بین دو تا سه ماه زمان می‌برد، اضافه کرد: مطالعات خط B متروی قم در حال انجام است و پس از مشخص شدن پروفیل مسیر٬ مقدمات شف اجرا می‌شود.
وی در پایان گفت: در سال جاری حفاری خط B متروی قم آغاز خواهد شد.
عملیات اجرایی احداث خط A مترو قم در نیمه دوم سال 88 با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد ریال توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آغاز شد؛ راه اندازی خط مترو قم به 2 مرحله تقسیم بندی شده است که در مرحله نخست مسیر قلعه کامکار تا میدان مطهری و در مرحله دوم مسیر میدان مطهری تا ایستگاه مسجد مقدس جمکران راه اندازی می‌ شود.
طبق طرح اولیه خط A قطار شهری قم با طول حدود 14 هزار و 700 متر از مسیر جنوب غربی به شمال غربی این شهر یعنی از مسجد مقدس جمکران تا قلعه کامکار است که دسترسی به آن از طریق 14 ایستگاه میسر می ‌شود. هر ایستگاه خط A قطار شهری قم حدود یک کیلومتر است و ظرفیت حمل و نقل آن بیش از 22هزار نفر در ساعت خواهد بود.
اواخر دی ماه سال گذشته، آیین شکرانه پایان حفاری خط A و کلنگ زنی آغاز حفاری خط B مترو قم با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار و در آن آیین اعلام شد که دستگاه حفاری با خروج کامل از تونل خط A مترو قم بدون وقفه برای حفاری خط B منتقل و عملیات حفاری این خط نیز با سرمایه گذاری 300 میلیون یورویی چین آغاز می شود.
7404/ 1175 تنظیم: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.