بهرام سرمست سه‌شنبه شب درآیین قدردانی از مواکب و اعضای ستاد اربعین حسینی قم در تالار کرامت استانداری قم اظهار داشت: ولی مردم همراهی خوبی داشتند و نجیبانه و شرافتمندانه به پای عهد و پیمان خود با ولایت و رهبری ایستادند و تنگناها و مشکلات را برای پشتیبانی از رهبری تحمل نموده و از اغتشاشگران اعلام انزجار کردند و رفتارشان را نیز محکوم نمودند

وی تصریح کرد: دراین اغتشاش‌ها آرامشی که در قم داشتیم برای بسیاری تعجب آور بود و آنهایی که چشم دوخته بودند که قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی آغازگر برخی از ناآرامی ها باشد، یک چیز را محاسبه نکرده‌بودند و آن عشق مردم به انقلاب و ولایت و اهل بیت و ارزش‌های دینی بود. 

استاندارقم دربخش دیگری از سخنان خود تلاش‌های موکب‌های اربعین حسینی بویژه آنهایی که داوطلبانه و فراتر از وظایف سازمانی، اداری و بخش‌نامه ای و به صورت چراغ خاموش و بدون هیچ رنگ و ریایی آمدند را مورد تقدیر قرار داد وگفت: وقتی تعامل و همفکری مسئولان با مردم و ستادهای مردمی درکنار هم قرار می‌گیرد، همایش زیبایی را می‌آفریند که می تواند برای همه یک الگو باشد. 

وی همچنین با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف و قوت و رفع کاستی‌های ستاد اربعین استان، گفت: باید قبل از اینکه دیگران عملکرد ما را ارزیابی کنند، خودمان این کار را انجام دهیم. 

استاندار قم با بیان اینکه باید فرهنگ میزبانی از زائران را درقم ارتقاء دهیم، خاطرنشان کرد: در ایام اربعین امسال در رابطه با پذیرایی از زائران کار کارستانی درقم انجام گرفت، ولی باید برای جمعیتی به مراتب بیشتر از این، پیش بینی‌های لازم را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید این موضوع که گروه‌های تکفیری برای مکان‌هایی مانند حرم حضرت معصومه و مسجد جمکران برنامه دارند را فراموش کنیم،گفت: این‌ مکان‌ها باید در نهایت امنیت مدیریت شوند.

وی همچنین راهپیمایی حدفاصل حرم حضرت معصومه تا جمکران مردم قم در روز اربعین را نیز مورد توجه قرار داد و با تاکید بر پیش بینی طرح‌های ترافیکی لازم گفت: امسال در این راهپیمایی موتورسوارانی در مسیر حرکت دیده می شدند، ولی  هر اندازه که میتوانیم باید روان سازی کنیم و پیاده‌روها را از سواره روها جدا ‌نماییم.  

استاندار قم همچنین ارتباط مستمر و تنگاتنگ موکب داران قم با دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد اربعین را ضروری دانست و افزود: کلیه مسئولان باید ارتباط خود را با این جمعیت هیاتی با همان عشق و علاقه ای که دارند، حفظ کنند.

 وی با اشاره به اسکان بیش از ۲۵۰ هزار زائر ایرانی و خارجی درقم در مراسم اربعین سال جاری گفت: حدود ۱۵ درصد از جمعیت قم به عتبات عالیات مشرف شدند و این تعداد نسبت به جمعیت این استان آمار ممتاز و قابل توجهی در کشور است و این نشان می دهد که مردم قم برای زیارت و میزبانی وجه مشخص و بارزی دارند و در تمام مسائلی که پیش می آید نیز پشتیبانی این‌ مردم حرف اول را می‌زند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.