به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد سعیدی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیلات زائران با بیان این که قم حرم اهل بیت(ع) است، افزود: از مسئولان امر انتظار می رود با اخلاق خوش و روی گشاده، مهمان نوازی شایسته ای از زائران کریمه اهل بیت(س) داشته باشند تا این برخورد مناسب، نگرانی مسافران را نسبت به مشکلاتی که امسال در کشور پیش آمده تسکین دهد و حضور در شهر قم برای آنان شیرین باشد.
وی با بیان این که همیشه مبنای اخلاق خوش، لبخند زدن نیست، تاکید کرد: مسئولان در برخورد با مسافران با لبخند باشند، ولی در برخورد با فرد خاطی جدیت داشته باشند تا آبروی قم حفظ شود.
وی برخورد حضرت علی(ع) با برادرش عقیل را نمونه ای از اخلاق علوی عنوان کرد و گفت: خدمتگزاران شایسته در طول نوروز شناسایی و تشویق شوند تا از خدماتی که به مسافران و زائران ارائه داده اند، پشیمان نشوند.
وی با تاکید بر این که دستگاه ها در راستای ماموریت های محوله مجدانه وارد میدان کار شوند، ادامه داد: دستگاه های اجرایی برنامه های خوبی برای پذیرایی از زائران تدارک دیده و اقدامات مناسبی انجام داده اند، ولی باید دید این برنامه ها در وقت عمل چقدر محقق می شود.
تولیت حرم حضرت معصومه(س) بر تسهیل دسترسی مردم به ارزاق عمومی ، عدم توقیف موتورسیکلت ها و اسکان مسافران در مواقع اضطراری تاکید و بیان کرد: دستگاه های امنیتی و انتظامی حساسیت بیشتری در کار خود داشته باشند و رسانه ها نیز اقدامات انجام شده در این حوزه را به خوبی منعکس کنند تا دشمن بداند که اقدامات مقابله ای برای جلوگیری از ناهنجاری ها و تهدیدات صورت گرفته است.
وی در ادامه به مقایسه بهار طبیعت و معاد پرداخت و گفت: همانطور که زمین پس از زمستانی سرد در بهار بیدار می شود، خداوند قادر است انسان را نیز پس از مرگ زنده نماید که این مساله گواهی صادقی بر صحت معاد است.
وی افزود: گرچه در دنیا برای جلوگیری از جرایم، خطرات و خیانت ها، کیفرها و بسته هایی فراهم شده، ولی تنها چیزی که می تواند جلوی طغیان بشر و غرایض انسان را بگیرد، یاد معاد است که تنظیم کننده وجود انسان می باشد.
آیت الله سعیدی اضافه کرد: خداوند از طریق امر محسوس یعنی زنده شدن طبیعت، ما را به امری که در حس ما نیست، یعنی معاد فراخوانده است.
وی خاطرنشان کرد: نوروز زندگی جدیدی برای طبیعت و درس بزرگی برای معنویت انسان هاست.
در جلسه ستاد تسهیلات زائران که در سالن جلسات حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اعضای ستاد گزارشی از عملکرد کمیته های 11 گانه ارائه دادند.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.