به گزارش ایرنا، یونس عالی پور روز سه شنبه در آیین بهره برداری از طرح های راه آهن قم به مناسبت هفته دولت، افزود: در حال حاضر استان قم سالانه پذیرای 25 میلیون زائر و گردشگر مذهبی است و در سال های آینده این میزان به 2 برابر افزایش خواهد یافت.
وی اضافه کرد: نگاه دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات باید در راستای حفظ آرامش و رفاه زائران باشد؛ هرچه خدمت به مردم پررنگ تر باشد، نگاه مردم به جامعه و نظام مثبت خواهد شد.
وی با بیان این که کار دستگاه های اجرایی قم، خدمت به زائران و مجاوران حرم اهل بیت(ع) و گردشگران است، تصریح کرد: حوزه خدمات حوزه ای فراگیر و عمومی است، به همین دلیل همه مردم رضایتمندی و نقطه ضعف در این حوزه را به خوبی حس می کنند.
وی در ادامه با اشاره به مشکلات زیرساختی متعدد ایستگاه قطار محمدیه قم، گفت: باید مسئولان ارشد نظام را نسبت به مشکلات این ایستگاه آگاه کنیم تا به منطقه ای بهتر منتقل شود.
وی افزود: مسافری که نیمه شب برای سوار شدن و یا پیاده شدن از قطار به ایستگاه محمدیه مراجعه می کند، باید فکرش از بابت امنیت جان، مال و خانواده اش راحت باشد.
وی ادامه داد: با توجه به استفاده مردم از قطارهای مسافربری، باید کیفیت خدمات آن را در شان مردم ارتقا دهیم.

* مدیرکل راه آهن قم نیز در این آیین گفت: قطارهایی که از تهران به سمت جنوب شرق کشور از جمله زاهدان، کرمان، یزد، اصفهان، بندرعباس، سیرجان و شیراز حرکت می کنند از ایستگاه محمدیه قم عبور می نمایند.
محسن اعتماد افزود: از تعدادی از این قطارهای عبوری سهمیه شناوری برای شهروندان قم گرفته ایم تا شهروندان هزینه بلیط را از مبدا قم بپردازند.
وی با بیان این که ایستگاه محمدیه، 20 کیلومتر از شهر قم فاصله دارد، گفت: 13 کیلومتر از مسیر ایستگاه محمدیه که از کمربندی امام علی(ع) تا ایستگاه ادامه دارد، علاوه بر باریک بودن و دست اندازهای بسیار، در شب روشنایی کافی ندارد و باعث مشکلاتی برای مسافران شده است.
وی اضافه کرد: با وجود این که در 2 سال گذشته بالغ بر 30 میلیارد ریال برای بهبود زیرساخت ها و خدمات ایستگاه محمدیه هزینه شده است، ولی همچنان مشکلات عدیده ای وجود دارد و باید به منطقه ای بهتر منتقل شود.
اعتماد ادامه داد: روزانه 52 رام قطار مسافری از ایستگاه محمدیه عبور می کند و به همین دلیل تمام سرویس هایی که در ایستگاه های مسافری رایج است در این ایستگاه ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: در پنج ماه گذشته، بیش از هشت هزار رام قطار با بیش از یک میلیون و 600 هزار مسافر از ایستگاه محمدیه عبور کرده اند که حدود 800 رام قطار برای نماز توقف کرده و بیش از 380 هزار تن در نمازخانه ایستگاه اقامه نماز نموده اند.
وی با اشاره به این که محوطه سازی و زیباسازی ایستگاه محمدیه نیز در دستور کار است، ابراز امیدواری کرد: مسئولان ذیربط فکر اساسی برای بهبود کیفیت و جانمایی ایستگاه محمدیه نمایند.
وی افزود: طرح بهسازی خط ایستگاه محمدیه تا ایستگاه شورآب به طول 15 کیلومتر و با اعتبار 42 میلیارد ریال نیز در هفته دولت آغاز شد و پیش بینی می شود تا یک ماه دیگر به اتمام برسد که این طرح باعث افزایش سرعت و امنیت قطارهای عبوری از این مسیر می شود.
در این آیین، احداث خط آبگیری قطار مسافری و بهسازی سکوی شماره 2 ایستگاه محمدیه قم به طول 400 متر با اعتبار پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
ساختمان حفاظت فیزیکی مجتمع شهید حسنی راه آهن، احداث مسیر خروج مسافر از ایستگاه راه آهن، نورپردازی ایستگاه راه آهن، احداث خوابگاه ماموران و نرده کشی حریم راه آهن در خیابان شهید مویدی از دیگر طرح های اداره کل راه آهن است که با اعتبار پنج میلیارد ریال در هفته دولت به بهره برداری رسیده است.
ایستگاه محمدیه در بخش مرکزی قم قرار دارد. این بخش یکی از بخش های پنج گانه قم و دارای دو دهستان قمرود و قنوات است.
دوم تا هشتم شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.
/2085/ 1175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.